27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Liebherr, dünyanın en güçlü 6 dingilli vinci LTM 1400-6.1’i pazara sunuyor

Ehingen’deki Liebherr fabrikası dünyanın en güçlü 6 dingilli vincini pazara sunuyor. Liebherr’in yeni vinci, güçlü kaldırma kapasitesi ve 70 metrelik teleskopik bom ile öne çıkıyor. Basit kurulum süreçleri ve hızlı operasyonel hazırlık için tasarlanan LTM 1400-6.1, sunduğu özellikler ile dikkat çekiyor.

Ehingen’deki Liebherr fabrikasının piyasaya sürdüğü dünyanın en güçlü 6 dingilli vinci olan yeni LTM 1400-6.1, 70 metrelik teleskopik bom, akıllı ve basit kurulum işlemleriyle çalışma koşullarında verimliliği artırıyor. Şirket tarafından yeni vincin kendini kanıtlamış olan  LTM 1350-6.1’in halefi olduğu belirtiliyor. Önceki model gibi LTM 1400-6.1 de artık Y-guying özelliğine sahip en küçük vinç olup, kaldırma kapasitesindeki muazzam artışla bu bom teknolojisine mükemmel bir giriş haline geliyor. Yeni çok yönlü makine, geniş aksesuar yelpazesi, son derece işlevsel modüler bom kiti ve tanıdık Liebherr teknolojileri sayesinde son derece esnek ve ekonomik bir çalışma sunuyor. Ayrıca modelde, yol güvenliğini artıran sürücü destek sistemleri de bulunuyor. Liebherr mühendisleri, ürün geliştirme süreci sırasında 6 dingilli vinçten en iyi şekilde yararlanmayı başardılar. LTM 1400-6.1, öncülü LTM 1350-6.1’e göre çok daha yüksek kaldırma kapasitelerine ulaşmasıyla birlikte şu anda dünya çapında pazar lideri konumunda yer alıyor.

Hızlı operasyonel hazırlık ve güçlü performans

Liebherr, olağanüstü performans verileri elde etmenin yanı sıra, yeni vincin geliştirilmesi sırasında basit ve hızlı kurulum süreçlerine de odaklandı. Şantiyede tam operasyonel hazırlığa giden tüm iş akışı, maksimum basitlik göz önünde bulundurularak tasarlanıyor. Önceki model LTM 1350-6.1 ile özellikle Y-guying sisteminin montaj süreci açısından büyük farklılıklar bulunuyor. LTM 1400-6.1, kendi kendine monte edilen tek bir kaldırma işlemiyle gergi sistemini şasiye yerleştiriliyor ve yerine sabitleniyor. Bom iki Y-çerçevesi arasına indirildiğinde hidrolik hızlı bağlantı otomatik olarak kapanıyor. Elektrik bağlantısı son bir hareketle kuruyor ve Y-guying’li teleskopik bom sadece birkaç dakika içinde kullanıma hazır hale geliyor. Çeşitli kafes kolları, yeni vincin çok çeşitli uygulamalarda verimli bir şekilde çalışmasını sağlıyor. Sabit kafes vinç kolu, teleskopik bomu 45,5 metreye kadar uzatır ve 0°, 10°, 20° ve 40° açıyla monte edilebiliyor. Opsiyonel olarak sabit kol 0° ila 40° arasında ayarlanabiliyor. Uzunluğu 14 ila 80,5 metre arasında değişen orsa kafes kolu maksimum yükseklik, yarıçap ve performans sunuyor.

VarioBallast® sayesinde ek esneklik

Önceki modelde olduğu gibi, yeni LTM 1400-6.1’in toplam mevcut balast miktarı 100 ton temel balast ve 40 ton ek balasttan oluşuyor. Hidrolik balast cihazı karşı ağırlık çerçevesine entegre ediliyor. VarioBallast® sisteminin önceki modelde bulunan sistemden temel farkları bulunuyor. Toplam 140 tonluk balast, maksimum kaldırma kapasitesine ulaşmak için artık 7,7 metrelik devasa bir yarıçapa ayarlanabiliyor. Kapalı alanlarda balast yarıçapı 5,6 metreye düşürülebiliyor. Karşı ağırlık plakaları ise diğer büyük Liebherr vinçlerinde bulunanlarla uyumlu. Ayrıca değişken VarioBase® destek sistemi ilavesiyle çok yönlülük sağlanıyor.

Tek motor konsepti sayesinde ekonomik hareketlilik sağlıyor

Yeni 400 tonluk LTM 1400-6.1, önceki modelin aksine, Liebherr’in tek motor konseptinden ve üst yapı için mekanik tahrikten güç alıyor. 455 kW / 619 bg güce ve 3.067 Nm torka sahip sekiz silindirli Liebherr dizel motor, güçlü bir sürüşü beraberinde getiriyor. Liebherr dünya çapında ekonomik hareketlilik sağlamak için farklı sürüş koşullarını da geliştirdi. 12 ton dingil yüküne sahip, teleskopik bomlu ve çıkarılabilir kanca bloğuna sahip LTM 1400-6.1’in toplam uzunluğu 17,8 metredir. 400 tonluk makine, şantiyede 10 tonluk balastla, üç hatlı kanca bloğuyla ve 16,5 tondan az aks yüküyle Y-gergilemeyle çalıştırılabiliyor.

Daha fazla güvenlik için sürücü destek sistemleri

Bir diğer yeni özellik ise, özellikle yayalar ve bisikletliler gibi korunmasız yol kullanıcıları için yol güvenliğini artırmak amacıyla çeşitli sürücü destek sistemlerinin kurulması oluyor. Örneğin Kör Nokta Bilgi Sistemi, özellikle vinç dönerken aracın kör noktasında birisi bulunduğunda vinç sürücüsünü uyarıyor. Hareket etme bilgi sistemi ayrıca vincin önünde birisi olması durumunda görsel ve sesli uyarı da veriyor. Vinç hareket halindeyken etrafındaki alanların izlenmesi sayesinde bom ve kanca bloğu gibi görünürlüğü kısıtlayan bileşenlerin varlığına rağmen güvenlikte önemli bir artış elde ediliyor.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

French-Turkish Construction Days’24, ile inşaat sektörü bir araya geldi

SONRAKİ HABER

Hazır Beton Endeksi Mayıs raporu, inşaat sektöründe durgunluğu işaret ediyor

BENZER HABERLER
Devamını Oku

TMB Temsil Heyeti’nden Irak’a stratejik ziyaret

TMB Başkanı M. Erdal Eren başkanlığındaki heyet, Bağdat’ta önemli görüşmeler gerçekleştirerek, Türk müteahhitlik firmalarının Irak’taki projeler için hazırlıklarını…