27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Volvo CE’nin yeni elektrikli yükleyicisi Red Dot Tasarım Ödülünü kazandı

Volvo Construction Equipment (Volvo CE), yeni nesil elektrikli lastikli yükleyicisi L120 Electric ile dünyanın en prestijli tasarım yarışmalarından biri olan Red Dot Tasarım Ödülü’nün sahibi oldu.

Volvo Construction Equipment’ın Çin’in Jinan, İsveç’in Eskilstuna ve Göteborg şehirlerinden mühendis ve tasarımcılarından oluşan uluslararası ekibi, 8 Temmuz’da Almanya’nın Essen kentinde düzenlenen törende Ürün Tasarımı kategorisinde ödüle layık görüldü. Yüzde yüz elektrikli Volvo L120 Electric’in modern ve akıcı hatlara sahip tasarımı, geleneksel ‘kutu gibi’ dizel makinelerden ayrışarak elektromobilite çağının simgesi haline geldi. Hem estetik hem de işlevsellik açısından fark yaratan bu özgün tasarım, görüş açısı, güvenlik ve sürdürülebilirlik konularında önemli iyileştirmeler sunuyor. L120 Electric, Volvo CE’nin geniş elektrikli ürün yelpazesi içinde bu tasarım çizgisine sahip ilk model olma özelliği taşıyor. Red Dot, her yıl dünya çapında endüstriyel tasarım alanında öne çıkan ürünleri ödüllendiren, saygınlığı yüksek bir yarışma olarak biliniyor.

Elektrikli dönüşümde yeni bir tasarım anlayışı

Ödül konuşması gerçekleştiren Volvo CE Kıdemli Tasarımcısı Peter Reuterberg, “Bu ödülü kazanmaktan mutluluk duyuyoruz ancak özellikle bu modelle ödül almak bizim için daha anlamlı. Dizelden elektriğe geçiş, farklı düşünmemizi ve etkileyici bir tasarım ortaya koymamızı sağladı. Amacımız, bu yeni siluetin elektrikli bir makine olarak hemen fark edilmesiydi. Dizel motorun yerini bataryaların alması sayesinde L120 Electric, geleneksel makinelerdeki hacimli ve köşeli arka yapıdan kurtularak çok daha zarif ve modern bir görünüme kavuştu” dedi.

Bataryadan gelen avantaj: Daha iyi görüş, daha fazla güvenlik

Elektrikli makinelerde bataryaların büyük hacmi genellikle bir tasarım zorluğu olarak görülürken, Volvo mühendisleri bu durumu avantaja çevirdi. Eğer bataryalar sadece mevcut yapıya eklenmiş olsaydı, makine daha hantal bir yapıya bürünecek ve operatör kabininden görüş alanı önemli ölçüde daralacaktı. Bunun yerine, mühendis ve tasarım ekipleri bataryaları makinenin arka kısmındaki denge ağırlığı (counterweight) bölgesine entegre etti. Normalde betonla sağlanan bu ağırlık ihtiyacı, bataryaların doğal ağırlığı sayesinde karşılandı. Böylece hem tasarım dengesi sağlandı hem de görüş açısı ve güvenlik artırıldı.

“Elektrikli bir aracın ruhunu yakaladık”

Volvo CE Çin Jinan Teknoloji Merkezi’nde Ürün Platform Mühendisi olarak görev yapan Annie Gao ise “Bu makinenin tanıtımı bizim için bir dönüm noktasıydı. Gerçek bir elektrikli aracın ruhunu yansıtmayı başardık. Yenilikçilik, detaylara verdiğimiz önem ve kaliteye bağlılığımız, bu başarının temelini oluşturdu” ifadelerini kullandı.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

HD Hyundai, dev yatırımla Ulsan tesisini küresel üretim üssüne dönüştürdü

SONRAKİ HABER

Trojena Kayak Merkezi ile Suudi Arabistan’ın çöldeki hayali gerçek oluyor

BENZER HABERLER