Motto Türkiye, dijitalleşme ve global markalarla sektöre yön veriyor İş ve inşaat makineleri sektöründe istikrarlı büyümesini sürdüren Motto Türkiye, temsilciliğini üstlendiği global markalar, güçlü satış sonrası hizmetleri ve dijital çözümleriyle pazardaki konumunu her geçen gün güçlendiriyor. Motto Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Serkan Oduncu, marka portföyleri ve müşterilerine sundukları hizmetler hakkında bilgi verdi.
Genişleyen marka portföyü ve güçlenen dağıtım ağı sayesinde pazarda güçlü bir oyuncu haline gelen Motto Türkiye, iş ve inşaat makineleri pazarında istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Pazara sundukları markalar ve hizmet politikaları hakkında bilgiler veren Motto Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Serkan Oduncu, “Şu anda dünya çapında satış adetleriyle öne çıkan 4 adet markanın Türkiye distribütörlüğünü üstleniyoruz. Hem yeni makinelerde hem de ikinci el satışlarda pazar payımızı istikrarlı biçimde artırıyoruz. Müşteri ihtiyaçlarını merkeze alan yaklaşımımız, teknolojiyi yakından takip etmemiz ve sahadaki güçlü ekibimizle önemli bir ilerleme kaydettik” dedi.

Ürün çeşitliliğiyle her alanda çözüm sunuluyor
Son dönemde özellikle CIFA markalı kamyon üstü beton pompalarının öne çıktığını söyleyen Serkan Oduncu, “CIFA’nın 42 ila 56 metre aralığındaki modellerin yanı sıra, küçük ölçekli projeler için tercih edilen kompakt sabit beton pompaları da önemli bir talep görüyor. Ayrıca, MAGNUM mikserli pompa modeli ve FINE markasıyla da pazara sunduğumuz kırıcı ve delici ataşmanlar da önemli tercihler arasında yer alıyor. Bunların yanında Bomag’ın hafif sıkıştırma ekipmanları ile elektrikli iş makinesi modellerimiz ise çevreci ve daha sessiz çözümler arayan kullanıcılar için giderek daha fazla ön plana çıkıyor” ifadelerini kullandı.

Satış stratejileri sahada deneyime odaklanıyor
Dijital pazarlama kanallarını güçlendirdiklerini ifade eden Serkan Oduncu, müşteri deneyimini artırmak adına çeşitli uygulamaları devreye aldıklarını da ifade etti. Oduncu, “Yerinde demo hizmetleri, operasyonel eğitimler ve mobil teknik destek ile ürünlerin sahadaki performansını doğrudan gösteriyor, müşteriyle birebir deneyim paylaşıyoruz” sözlerini kaydetti.

Yaygın satış sonrası hizmet ve yedek parça desteği
Motto Türkiye, birçok bölgede yaygın servis ağıyla hızlı müdahale ve yerinde destek veriyor. Türkiye genelindeki yaygın servis ağı ve yüksek stoklu yedek parça altyapısıyla müşterilerine kesintisiz destek sunduklarını belirten Serkan Oduncu, “Müşteri memnuniyetini sadece satış anında değil, satış sonrasında da önceliğimiz olarak görüyoruz. Taleplere en hızlı şekilde yanıt vermek için çalışıyoruz” açıklamasını yaptı.
Dijitalleşme ve otomasyon çözümleriyle verimlilik artışı
Yeni nesil beton pompalarında sundukları uzaktan izleme sistemleri, basınç ve akış sensörleri gibi teknolojiler sayesinde makinelerin anlık olarak takip edilebildiğini belirten Oduncu, bu sayede müşterilerin önleyici bakım yapabildiğini ve verimliliği artırdıklarını söyledi.

İş makineleri inşaat ve enerji sektörlerinden güçlü talep görüyor
Türkiye genelinde artan altyapı yatırımları ve kentsel dönüşüm projeleri, iş makineleri talebini doğrudan artırıyor. Özellikle inşaat, maden ve enerji sektörlerinde yoğun bir şekilde faaliyet gösterdiklerini kaydeden Serkan Oduncu, “Aynı zamanda belediyelerle de çeşitli projelerde iş birliği içerisindeyiz” dedi.
Motto Türkiye Bauma 2025’te yeni nesil ürünlerini tanıttı
Nisan ayında düzenlenen dünyanın en büyük iş makinesi fuarlarından Bauma 2025’e katılan Motto Türkiye, temsil ettiği markalarla birlikte en yeni teknolojilerini sergiledi. Fuarda müşterilere birebir teknik danışmanlık ve çözüm odaklı sunumlar gerçekleştirdiklerini belirten Oduncu, “Bu önemli fuarda birçok yeni distribütör ve üreticiyle temas kurma fırsatı yakaladık. Bu görüşmeler neticesinde hem distribütörlük ağımızı genişletmek hem de ortak projeler geliştirmek için yeni adımlar atıyoruz” diye konuştu.
2025 yılı Motto Türkiye için büyüme ve dönüşüm yılı olacak
Motto Türkiye’nin 2025 yılı hedefleri arasında sürdürülebilirlik odaklı ürün portföyünü genişletmek, müşteriye özel çözümler geliştirmek ve Türkiye genelinde erişilebilirliği artırmak yer alıyor. Oduncu, “Bu yıl bizim için büyüme ve dijital dönüşüm yılı olacak” diyerek vizyonlarını özetledi.

“Ürün değil, değer katıyoruz”
Motto Türkiye, müşteri odaklı yaklaşımıyla yalnızca ürün satışı değil, sektöre değer yaratma hedefiyle hareket ediyor. Bu anlayışın en büyük motivasyon kaynakları olduğunu söyleyen Serkan Oduncu, “Müşterilerimizin bize duyduğu güven, en büyük motivasyon kaynağımız. İş makineleri sektörüne sadece ürün değil, değer de kattığımıza inanıyoruz. Yeni projelerde, yeni başarılarda birlikte olmak dileğiyle” açıklamalarını yaptı.














