27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Felbermayr, Viyana’da TBM taşımasını başarıyla gerçekleştirdi

Avusturya merkezli vinç ve taşımacılık uzmanı Felbermayr, Viyana’nın U2 metro hattı için kullanılan dev tünel açma makinesini (TBM) taşırken hem kaldırma hem de nakliye becerilerini birleştirdi.

Viyana’daki metro hattının yeni bir tünel bölümünü tamamlayan TBM Debohra, yerel taşımacılık firması Felbermayr tarafından yeni konumuna taşındı. Herrenknecht tarafından üretilen makinenin kesici başlığı 7 metre çapında, toplam ağırlığı yaklaşık 1.300 ton ve monte edilmiş uzunluğu 120 metreyi buluyor. 1,92 megavat gücündeki motoru ise yaklaşık 2.600 beygir gücüne eşdeğer.

Üç aşamalı taşıma operasyonu planlandı

Felbermayr, TBM’nin ana bölümlerini 11 kilometre mesafedeki Augustinplatz’tan Matzleinsdorfer Platz’a üç aşamalı bir operasyonla taşıdı. Operasyonda tekerlekli mobil vinçler ve MAN marka dört akslı çekici ile on akslı low-loader yarı römork kullanıldı. Üç gece süren taşıma operasyonunda TBM’nin üç ana bileşeni sırayla kaldırılıp taşındı. İlk olarak, 73 ton ağırlığındaki kesici başlık motor ünitesi 400 ton kapasiteli vinçle kaldırılarak yüklendi. Bir sonraki gece, 78 tonluk kesici başlık kaldırıldı; boyutları nedeniyle bu bileşen 400 ve 250 ton kapasiteli vinçlerin tandem operasyonuyla taşındı. Üçüncü gün ise 34 ton ağırlığında ve yaklaşık 7 metre çapındaki TBM kuyruk kalkanı kaldırılarak yeni yerine nakledildi.

Tüm detaylar düşünüldü

Felbermayr Lanzendorf Şube Müdürü ve Proje Yöneticisi Thomas Daxelmüller, “Böyle taşımalar doğaçlama yapılamaz; aylar öncesinden en küçük detayına kadar planlanır. Yükü kaldırıp gitmek yeterli değil. Her kavşak, her dar geçit ve her yükseklik sınırı önceden dikkate alınmalıdır” dedi.

Çalışmalar gece saatlerinde gerçekleşti

Taşıma, şehir trafiğinin yavaşladığı gece saatlerinde başladı. Yük, halatlar ile bağlandı, ön gergi ve yük testi yapıldı. Kesici başlık, ağırlık merkezine göre dengelendi ve her iki vinç arasında senkronize edildi; römorka yerleştirilene kadar stabil kaldı. Yol boyunca polis araçları, eskort ekipleri ve Felbermayr uzmanları güzergahı kontrol etti. Taşıma rotası Lugner City’den Gürtel caddesi boyunca trafik yönüne karşı ve Schönbrunn Sarayı’na kadar uzandı. Sonrasında TBM şehir merkezine, Matzleinsdorfer Platz’a ulaştırıldı. Kavşaklar kapatıldı, direk ve tabelalar geçici olarak kaldırıldı ve park yasağı alanları oluşturuldu. Konvoy sabah 03.00 civarında hedefe ulaştı.

“Proje maksimum hassasiyet ve konsantrasyon gerektiriyor”

Felbermayr Bölüm ve Proje Müdürü Gabriel Asböck, “Yedi metre genişliğindeki bir bileşen bir metropolden geçerken projenin büyüklüğünü her metreyle hissediyorsunuz. İzleyenler için bir gösteri gibi görünebilir; bizim içinse maksimum hassasiyet ve konsantrasyon gerektiriyor. Bu bileşenleri kaldırmak ve taşımak bir vals gibi. Liderlik, duruş, dönüşler her adım hassas şekilde uygulanmalı. Bir adım bile ritim dışı olursa yük devrilebilir. Böyle bir operasyon, ancak iyi hazırlanmış bir ekip ve ilgili otoritelerle mükemmel koordinasyonla başarıyla gerçekleştirilebilir” ifadelerini kullandı.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Yeni elyaf takviyeli çimento geri dönüşüm süreci inşaatta döngüsel dönemi başlatıyor

SONRAKİ HABER

Volvo CE, 2025’in üçüncü çeyreğinde piyasa baskılarına rağmen karlılığını sürdürdü

BENZER HABERLER