27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Liebherr, hidrojen motorlu ilk büyük tekerlekli yükleyicisini tanıttı

Dünyanın hidrojen motorlu ilk prototip büyük tekerlekli yükleyicisi Liebherr’in L 566 H modeli ve hidrojen dolum istasyonu, Avusturya’nın Salzburg eyaletindeki Bischofshofen’deki Liebherr fabrikasında tanıtıldı.

Liebherr, fosil yakıtların aşamalı olarak kullanımdan kaldırılması ve inşaat sahalarının karbondan arındırılması için çalışmalarını sürdürüyor. Liebherr’in Avusturya’nın Salzburg eyaletindeki Bischofshofen fabrikası iki çığır açıcı etkinliğe ev sahipliği yaptı. Etkinlikte hidrojen motorlu ilk büyük tekerlekli yükleyicinin tanıtımı ve Salzburg eyaletindeki ilk hidrojen dolum istasyonunun açılışı yapıldı. Tanıtılan yeni ürünler, hidrojenin sürdürülebilir bir enerji kaynağı olarak kullanımında önemli bir dönüm noktasını temsil ediyor. Etkinlikte konuşma gerçekleştiren Liebherr Bischofshofen’in Baş Teknik Sorumlusu Dr.-Ing. Herbert Pfab.”Hidrojen araştırmalarında ilerleme kaydetmek için hidrojene erişimimizin olması gerekiyor. Tanıttığımız dolum istasyonu ve yeni iş makinelerimiz ile karbondan arındırma hedeflerimizi daha da ilerletiyoruz” dedi.

Dünyanın ilk prototip büyük tekerlekli yükleyicisi: L 566 H

Liebherr’in L 566 H modeli, hidrojen motorlu dünyanın ilk prototip büyük tekerlekli yükleyicisi olarak öne çıkıyor. Sektörde yaklaşık 15 tona kadar daha küçük araçlar için, akülü elektrikli çözümler genellikle uygun olsa da 40 tona kadar çalışma ağırlığına ve yüksek enerji gereksinimlerine sahip daha büyük makinelerde durum farklı bir şekilde ilerliyor. Hidrojen ile çalışan motorlar bu durumda ideal olduğunu kanıtlıyor. Bu hidrojen motorları, Liebherr’in Bulle’deki (İsviçre) Bileşenler ürün segmentinin motor fabrikasında üretiliyor. Sadece sıfır sera gazı emisyonu ve neredeyse hiç nitrojen oksit sağlamakla kalmayıp aynı zamanda oldukça verimli bir işleyiş sunuyor. Hidrojen motorunun bir diğer avantajı da arayüzlerin termal ve mekanik olarak bir dizel motora benzemesidir. Etkinliğin bir diğer önemli noktası da hidrojen motorlu bir MAN kamyonuydu. Bu, hidrojen teknolojisinin sadece tekerlekli yükleyicilerde uygulanabilir olmadığını, aynı zamanda şantiye kamyonlarında da kullanıldığını gösteriyor.

Ortak girişim sonucu üretilen hidrojen dolum istasyonu da tanıtıldı

Liebherr Bischofshofen, hidrojen tekerlekli yükleyicinin geliştirilmesinin bir parçası olarak, Salzburg eyaletinin tamamında türünün ilk örneği olan kendi hidrojen dolum istasyonunu açtı. Bu projedeki önemli bir stratejik ortak, yalnızca yeni açılan dolum istasyonunun üreticisi değil, aynı zamanda Liebherr’in araştırma ortağı olan Maximator Hydrogen’dir. İki üretici firma, makinelerin doğrudan şantiyelerde yakıt ikmali yapılabilmesi için mobil dolum tesisleri üzerinde çalışıyorlar. Bu süreç, özellikle uzak şantiyeler ve sabit bir alanda çalışan makineler için oldukça fazla önem arz ediyor. Çalışmalarda yer alan bir diğer güvenilir ortak ise yeşil hidrojen tedarikini sağlayan MPREIS firması. Çünkü hidrojen yalnızca emisyonsuz üretim yoluyla -rüzgar, hidroelektrik veya güneş enerjisi kullanılarak- sürdürülebilir ve iklim dostu bir enerji kaynağı olarak önemli bir rol oynayabilir.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Türkiye’de büyük ölçekli reaktörler kurulması hedefleniyor

SONRAKİ HABER

Suudi Arabistan, yeni projeler için Türk müteahhitler ile görüşüyor

BENZER HABERLER
Devamını Oku

TMB Temsil Heyeti’nden Irak’a stratejik ziyaret

TMB Başkanı M. Erdal Eren başkanlığındaki heyet, Bağdat’ta önemli görüşmeler gerçekleştirerek, Türk müteahhitlik firmalarının Irak’taki projeler için hazırlıklarını…