Almanya’nın A7 otoyolu boyunca Kiel Kanalı’nı kaplayan Almanya’nın Rader Yüksek Köprüsü önümüzdeki birkaç yıl içinde yenilenecek. Bu büyük inşaat projesine güçlü destek, Kiel yakınlarındaki Kronshagen’de bulunan müteahhit Friedrich Niemann’ın kiralık filosundan 18 Liebherr vinci tarafından sağlanıyor. Temellere yardımcı olmak için de sahada iki adet 65 K.1 ve üç adet 81 K.1 olmak üzere beş vinç bulunuyor. Ayrıca yeni köprü ayakları, altı adet 125 EC-B ve yedi adet 150 EC-B düz üst vinç yardımıyla inşa ediliyor.
Danimarka sınırına yakın Schleswig-Holstein’daki Rader Yüksek Köprüsü’nün yenilenmesi, Almanya’da devam eden en büyük köprü modernizasyon projelerinden biri. 1972’de inşa edilen köprü, Kiel Kanalı’nın üzerinden geçmesinin yanında, A7 otoyolunun da bir parçası. Yaklaşık 1,5 km uzunluğunda olan köprü, Almanya’nın ikinci en uzun çelik yol köprüsü. Danimarka, İskandinav yarımadasına giden ve buradan gelen trafik akışında önemli bir rol oynuyor. Ancak köprü, yüksek trafik hacmi nedeniyle kullanım ömrünün sonuna yaklaşıyor; artan araç kullanımı nedeniyle yeniden inşa edilmesi ve aynı anda şeritlerin genişletilmesi gerekli hale geldi.
Proje için vinçler büyük bir titizlikle faaliyet gösterdi
Vinçler başlangıçta 30 metre yükseklikte monte edildi ve daha sonra hidrolik tırmanma ekipmanı kullanılarak son kanca yüksekliği olan 50 metreye kadar tırmanıldı. Bu, onların yol yüksekliğinden yaklaşık 15 metre yukarıda çalışmalarını sağladı. 150 EC-B 8 Litronic, karada köprü iskelesinde çalışarak başladı. Ancak şantiyenin ilerlemesi vincin yeni bir yere taşınmasını gerektirdi. Haziran ayının sonunda düz üstlü vinç köprünün kuzey tarafından bir sonraki köprü kolonuna taşındı ve suda yeniden monte edildi. Sökülen vinç bir feribotla yeni yerine taşındı ve yüzen bir platformda 220 tonluk bir paletli vincin yardımıyla tekrar bir araya getirildi. Bir kez monte edildiğinde, yaklaşık 50 metreye kanca yüksekliğine tırmandı ve 40 metre bom uzunluğuna ulaştı. Vinç, sekiz tona kadar kaldırma kapasitesine sahip.
Çalışma için Liebherr’in Proje Departmanı destek sağladı
Vinçlerin kullanımı için önceden kesin planlama gerekiyordu. Liebherr’in büyük ve özel projeler için kendi proje departmanı (Tower Crane Solutions, TCS) tarafından destek sağlandı. Vinçlerin yüzer platformda paletli vinç tarafından monte edilmesinde büyük bir zorluk vardı. Paletli vincin yüzer platformdaki izin verilen kanca yüksekliği kısıtlandığından, montaj yüksekliği mümkün olduğunca düşük tutulmalıydı. Ancak, vinçlere tırmanılabilmesi için belirli bir kule yüksekliği de gerekliydi. Bu nedenle, en iyi çözümü bulmak için projeye hazırlık aşamasında çeşitli seçenekler ve kule sistemleri araştırıldı. Kule kombinasyonlarının konfigürasyonu, vinç operasyonlarını planlamadan önceki bir diğer önemli konuydu; kulelerin yeni inşa edilen köprü ayaklarına çarpmasını ve olası kule deformasyonlarını önlemek önemliydi.
Liebherr vinçler maksimum yükseklikte çalışıyor
Liebherr’in iki adet 65 K.1 vinç modeli, köprünün altında dönerken kuleleri geri çekilmiş şekilde kullanılıyor ve üç adet 81 K.1 vinç de köprünün altında ve üzerindeki maksimum yükseklikte çalışmak üzere görevlendiriliyor. 13 adet düz üstlü vinç, haçlar ve temel ankrajları üzerinde serbest duran bir pozisyonda monte edilip, bazıları suda betona yerleştirildi. 49 metre ile 68 metre arasında bir kanca yüksekliğiyle çalışıyor. Hidrolik tırmanma ekipmanı, özel vinç kiralama, vinç bileşenleri ve doğrudan üreticiden kullanılmış makineler için Liebherr ortağı olan Liebherr Tower Crane Center tarafından sağlandı.