BMS Heavy Cranes, Danimarka’nın Esbjerg kentinde inşa edilen 106 rüzgar türbini kulesinin montajında Liebherr LR 11350 paletli vincini kullanıyor. Her biri 100 metreden yüksek olan kuleler, yeni açık deniz rüzgar enerjisi parkı için yürütülen büyük bir projenin parçası olarak görev alıyor. 2023 yılında başlanan projenin bu yılın sonunda tamamlanması hedefleniyor.
Esbjerg, Danimarka’nın Kuzey Denizi’ndeki açık deniz rüzgar enerjisi faaliyetlerinin merkezi olarak öne çıkıyor. Çalışmada 132 Metrelik ana bom ve 42 Metrelik Derrick ile SDB konfigürasyonunda üç adet Liebherr LR 11350 ve daha ufak çaplı işlerde Liebherr LR 1750/2 paletli vinç modellerini kullanıyor. Liebherr kafes bomlu paletli vinçler, kule elemanlarını 110 metre yüksekliğe ulaşan direklere monte ediyor. Kule, vinç tarafından özel bir platforma dikiliyor ve daha sonra montaj gemisinin gemideki vinci tarafından kaldırılıyor. Her seferde 4 adet rüzgar enerjisi santrali (12 adet pervane kanadı, 4 adet türbin ve 4 adet kule) kullanılıyor. BMS Heavy Cranes Proje Yöneticisi Lars Thomsen, “Vinçler ile çalışırken saniyede 13,5 metrelik rüzgar hızına kadar güvendeyiz” dedi.
Tek bir uygulama ile verimli çalışma
BMS, rüzgarı şiddetini izleyen Liebherr’in LICCON sisteminin yanı sıra, proje sorumlularının rüzgar verilerine istedikleri zaman ulaşmalarını sağlayan kendi uygulamasını da kullanıyor. İskoçya’daki BMS için kurulumları koordine eden vinç yöneticisi Michael Leonard, “Rüzgarı ve havayı yakından takip ediyorum. Ayrıca Fairwind kurulum şirketi ve rüzgar türbini üreticisiyle koordinasyon sağlıyorum. Sadece birlikte çekileceğini söylediğimizde kaldırma işlemini de gerçekleştiriyoruz. 100 ton ağırlığındaki bir kule elemanının hiçbir koşulda sallanmaya başlamasına izin verilmemelidir” ifadelerini kullandı.
Karmaşık asansörler
BMS tarafından kullanılan 1.400 ton kapasite sınıfındaki Liebherr paletli vinçler sürekli olarak yükseltiliyor. Üstyapıda 400 ton balast bulunuyor. Ayrıca ağır kaldırmalar için ek 260 ton askılı balast ekleniyor. Asansörlerin çoğu zaman özel vinç rayları üzerinde gerçekleştirilmesi gerekir. Leonard, “Liebherr vinçlerin yeteneklerini yakından tanıyorum Çalışma sırasında her sesi yorumluyorum. Operatörlerimizle sürekli telsiz bağlantısındayım. BMS sürücüleri, devreye almadan önce dört büyük LR paletli vinci günlük olarak kontrol ediyor. Makinelere sabit sürücü ekipleri atanıyor. Çalışma her biri 12 saatlik iki vardiya halinde gerçekleştiriliyor. Sis, yağmur veya karanlık bile işi engellemiyor. Kancadaki ve bomun ucundaki kameralar sürücüye kancanın, halatların ve yükün mükemmel bir görüntüsünü sağlıyor. Diğer kameralar, büyük LR vinçlerde olduğu gibi halatların sarılmasını ve çözülmesini izliyor” dedi.