Ağır yük kaldırma uzmanı Mammoet, Hollanda’nın Amsterdam Merkez İstasyonu’nda büyük bir köprü değiştirme projesi üzerinde çalışmaya başladı.
Ana demir yolu kavşağının doğu tarafında dört çelik demir yolu köprüsü ve bir beton köprü yenilenecek. Mammoet, Hollandalı mühendislik şirketi Dura Vermeer ile çalışarak, istasyonun daha fazla tren ve yolcuya ev sahipliği yapabilmesi için bu yenilemeleri gerçekleştiriyor. Köprü yükseltmeleri, ray optimizasyonları, altyapı ayarlamaları ve istasyon binasının içindeki inşaat çalışmalarını içeren daha geniş Yüksek Frekanslı Demiryolu Taşımacılığı (PHS) Programının bir parçasıdır.
Çalışmalar su üzerinde yapılıyor
Mammoet, her köprüyü oluşturan 24 ve 28 metre uzunluğunda, 173 ve 275 ton ağırlığındaki üç bölümün yüklenmesini, taşınmasını ve kurulumunu destekleyecek. Kesintiyi en aza indirmek için operasyon neredeyse tamamen su üzerinde gerçekleşiyor ve 2028’e kadar her yıl bir köprü değiştiriliyor. Köprünün bölümleri Hollanda’daki Hollandia tarafından üretiliyor. Oostertoegang yakınlarındaki alçak bir yaya köprüsünün altından geçişi sağlamak için ana kurulum mavnası, suyla ağırlıklandırılmış bakır pontonlar kullanılarak kısmen suya batırılacak. Geçici bir köprü üzerine yerleştirilen 90 ton kapasiteli mobil vinç, mavnadaki pontonları söküp yerine SPMT’leri yerleştirecek.
Mammoet’in mega jack 300 sistemi, köprü bölümlerini güvertede dört metre yüksekliğe çıkaracak ve SPMT’lerin altına bir destek çerçevesi yerleştirmesi için yeterli alan sağlayacak. SPMT’ler köprü bölümlerini 90 derece döndürerek doğru yönelimde olmalarını sağlayacak. Daha sonra bunları mavnadan, çelik matların üzerinden ve destek kulelerine doğru sürecekler. Mammoet, her köprü için önce doğu tarafını, sonra batı tarafını ve son olarak da orta kısmı kuracak. Bu kısım, mavnanın güvertesinden kaldırılıp su üzerine yerleştirilecek.
“Yaptığınız her değişiklik başka bir şeyi etkiliyor ve bu proje için büyük bir zorluk”
Mammoet’teki proje yöneticisi Leo de Vette, “2021’den beri bu projede yer alıyoruz. Şehir merkezindeki ulaşım hareketlerini ve aksamaları sınırlamak için köprüleri su üzerine kurma yaklaşımını geliştirdik. Bu, operasyonu karmaşık bir hale getiriyor çünkü alan sınırlı ve dikkatlice yönetilmesi gereken birçok adım var. “Yaptığınız her değişiklik başka bir şeyi etkiliyor ve bu proje için büyük bir zorluk” diyor.
Dura Vermeer’in proje yöneticisi Martin de Ruijter de, “Bu yenileme projesi, istasyondan daha fazla trenin işletilmesine olanak tanıyacak ve yolcu sayısındaki artışa uyum sağlayacak” diyor.