Polonya Ulusal Yollar ve Otoyollar Genel Müdürlüğü ile imzalanan sözleşme, Gülermak’ın 15 yıllık tecrübesini pekiştiriyor.
Gülermak, Polonya’da bir kez daha büyük bir altyapı projesine imza attı. Budimex ortaklığıyla, Polonya Ulusal Yollar ve Otoyollar Genel Müdürlüğü ile S19 otoyolu – Jawornik-Lutcza bölümü için tasarım ve inşa sözleşmesi imzalandı. Bu sözleşme, Gülermak’ın Polonya pazarındaki 15 yıllık varlığını teyit ederken, şirketin zorlu projelere olan uzmanlığını ve benzersiz yetkinliklerini bir kez daha gözler önüne seriyor.
Proje kapsamı: Zorlu tünel inşası ve gelişmiş mühendislik çözümleri
Söz konusu projede, Via Carpatia rotası üzerinde Jawornik ile Lutcza arasındaki kesimde önemli mühendislik çalışmaları yapılacak. Mevcut ulusal yol üzerinde yaklaşık 780 metre uzunluğunda bir üst geçit inşa edilecek. Bu üst geçit, 36 metre yüksekliğindeki sütunlar üzerinde yer alacak. Üst geçit, daha sonra Kamieniec Dağı altında 2,5 kilometrelik bir tünele dönüşecek.
Projenin diğer unsurları arasında yaklaşık 5,2 kilometre uzunluğunda bir ekspres yolunun inşası yer alacak. Bu yol, çift yönlü olarak iki şerit ve bir acil durum şeridi ile tasarlanacak. Ayrıca, yol boyunca çeşitli mühendislik yapıları inşa edilecek, bunlar arasında küçük hayvanların geçişi için özel bir köprü de bulunacak.
Zorlu arazi ve jeolojik koşullar
Proje bölgesindeki arazi, Karpat flişi olarak bilinen karmaşık bir jeolojik yapıya sahip. Bölgede yer alan kayaçlar, konglomeralar, kumtaşları ve şeyller gibi farklı türlerden oluşuyor. Yapılan kapsamlı jeolojik keşifler, projenin tasarımı sırasında karşılaşılan çok değişken jeolojik koşulları ortaya koydu. Ayrıca, gelecekteki yatırım alanı, tepeler ve vadiler arasında değişken bir arazi yapısına sahip olup, bu durum projenin inşaat sürecini daha da karmaşık hale getiriyor.