İngiltere’de inşası planlanan 80 kilometrelik yeni bir demir yolu bağlantısı için açıklama yapıldı. Midlands-Northwest Demiryolu Bağlantısı (MNWRL) projesi, HS2 demiryolu bağlantısının iptal edilen kuzey ayağının bir parçası yapılarak, Leeds ve Bradford gibi kasabaları birbirine bağlayacak.
Arup, Arcadis, Skanska ve Dragados gibi sektörün önde gelen isimlerinin liderlik ettiği ve eski HS2 Başkanı Sir David Higgins’in başkanlığını yaptığı bir konsorsiyum, İngiltere hükümetine bu kritik bağlantı için uluslararası yatırımı teşvik edecek bir yönlendirme grubu kurması çağrısında bulundu.
Arazinin mülkiyetinin hükümette kalması talep edildi
Proje için daha ileri planlar geliştirilebilmesi amacıyla HS2’nin 2A Fazı için satın alınan arazinin mülkiyetinin hükümette kalması talep edildi. Konsorsiyumun raporuna göre, yeni projenin yerel ekonomilere 70 milyar sterlin (92,4 milyar dolar) katkı sağlama potansiyeli bulunuyor ve hükümete yılda yaklaşık 24 milyar sterlin (31,7 milyar dolar) vergi geliri sağlaması bekleniyor. Onaylanması halinde demiryolu bağlantısı Staffordshire’daki Lichfield’dan, Cheshire’daki High Legh’e kadar uzanacak. Bu sayede hem yolcu hem de demiryolu taşımacılığındaki kapasite sorunlarının hafifletilmesi ve önemli bir altyapı koridoruna da katkı sağlanması bekleniyor.
Daha iyi tasarım ile tasarruf sağlanması bekleniyor
Konsorsiyum, mevcut ağ ile daha basit bağlantılar içeren bir tasarım da dahil olmak üzere, önemli tasarruflar sağlanabileceğini iddia ediyor. Ayrıca iptal edilen hatta ait arazi ve tasarım planlarının yeniden kullanılmasıyla, İngiltere vergi mükelleflerinin HS2 maliyetlerine kıyasla yaklaşık 2 milyar sterlin (2,64 milyar dolar) tasarruf edebileceği belirtiliyor. Öneri, büyük ölçüde, İngiltere’deki yeni hükümetin yakın zamanda başlattığı demir yolu ve kentsel ulaşım incelemesiyle örtüşüyor. İnceleme, ekonomik açıdan bölgede ek ulaşım bağlantılarının acilen gerekli olduğunu öne sürüyor.
“21. yüzyıla uygun bir demiryolu inşa etmek için çalışmaya hazırız”
Eski HS2 Başkanı Sir David Higgins, “Bu iki yer arasındaki demir yolu zorluklarını çözmenin kolay olacağını iddia etmiyoruz. Bunun zor bir iş olacağını biliyoruz. Şimdi ihtiyacımız olan şey, yeni hükümetin iş dünyası ve Birleşik Otoriteler ile birlikte çalışması ve yeni bir demiryolu bağlantısını gerçeğe dönüştürmek için pratik adımlar atması. Yeni bir hattın daha ucuza ve daha hızlı inşa edilebileceğini kesin olarak gösterdik. Şimdi harekete geçip teslim etmemiz gerekiyor” dedi. Greater Manchester Belediye Başkanı Andy Burnham, “Batı Sahili Ana Hattı’ndaki demir yolu hizmetlerine olan talebin önümüzdeki 10 yıl içinde kapasiteyi aşması beklendiğinden hiçbir şey yapmamak bir seçenek değil. Hükümet, Batı Midlands’daki meslektaşlarımız ve iş camiasıyla 21. yüzyıla uygun bir demiryolu inşa etmek için çalışmaya hazırız. Ancak belirsizliği sona erdirmek için erken kararlara ihtiyacımız var” sözlerini kaydetti.