27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Volvo kompakt makine yelpazesinde elektrikli bir seri sunmaya hazırlanıyor

Volvo İnşaat Ekipmanları, kendi kompakt iş birimini oluşturmak için kompakt inşaat ekipmanlarını ağır makinelerden ayıracağını duyurmasının üzerinden bir yıl geçiyor. Hareketi Haziran 2023’te açıklayan Volvo, kompakt iş birimi için geliştirme, montaj, satın alma ve pazara sürme stratejisi (mevcut dağıtım ağıyla birlikte) dahil olmak üzere tüm değer zincirinin sorumluluğunu birime vermek istediğini söyledi.

Volvo’nun tüm kompakt makine yelpazesinde tamamen elektrikli bir seri sunma çabasıyla örtüşüyor. Kararın ardındaki düşünce hakkında daha fazla bilgi edinmek ve nasıl ilerlediğine dair güncelleme almak için Construction Briefing, Ocak ayından itibaren kompakt iş birimi başkanlığı görevini üstlenen Volvo’nun eski teknoloji başkanı Thomas Bitter ile konuştu.

“Kompakt makineler, ağır makinelerle aynı marjları yaratmıyor”

Merkezi Volvo’nun Fransa’nın Belley kentindeki fabrikasında bulunan Bitter, artık Volvo bünyesinde tamamen kompakt iş birimine ayrılmış kalıcı bir ekip arasında yer alıyor. Sürecin hazırlanması iki yıldır sürüyor. Yıllarca kompaktta nasıl performans gösterdiğini dile getiren Thomas Bitter, Kompakt makineler, ağır makinelerle aynı marjları yaratmıyor. Volvo için yılda 10.000 adedi temsil eden bir hacim oyunu olan Bitter, bu rakamın önemli ölçüde daha yüksek olabileceğine inanıyor. Volvo’nun portföyü diğer rakiplerinkine benzemesiyle birlikte ağır makineler ve kompakt makinelerden oluşuyor. Volvo’da her zaman kompakt makineler üretmeye adanmış çalışanlar bulunsa da, organizasyonun geri kalanının (ticari, satın alma ve geliştirme) çoğu ağır ekipmanlarla paylaşıldı. Bu nedenle geleneksel olarak işin kompakt tarafının kaybetmesine yol açtı.

“İşi büyütmek ve genişletmek için pazar payına ilişkin hedeflerimizi belirledik”

Thomas Bitter, kendilerini tamamen kompakt ekipmanlara adamış başka OEM’lerin bulunduğunu belirtiyor. Segmentin her zaman diğer daha büyük makine türlerinden ayrı tutulduğunun bir örneği olarak alıyor. Rekabet ortamına bakarsanız büyük makineler yapmayan şirketler olduğunu belirtiyor. Bitter, “Bu bizim için bir göstergeydi. Eğer bir şirketin tamamı yalnızca kompaktlaştırma yapıyorsa ve bu marjda pazar payını elinde tutuyorsa, o zaman bir şeyi doğru yapıyor olmalı. Bu işin bize düşen kısmı için referans noktamız budur. İşi büyütmek ve genişletmek için pazar payına ilişkin hedeflerimizi belirledik. Mevcut Volvo kompakt ekipman müşterilerinin, değişikliğin ardından herhangi bir fark görmeleri pek olası değil. Ancak Bitter, Volvo’nun henüz ulaşamadığı diğer %95 pazar payına sahip müşterilere ulaşmakla ilgileniyor. Biz müşterilerin önünde değiliz. Bunlardan yalnızca birkaçına değiniyoruz ve pazarın ihtiyaçlarını daha geniş bir şekilde karşılamak istiyoruz. Bunu kompakt dünyadaki farklı segmentler için de yapmak istiyoruz. Sahip operatörlerimiz var. Ancak kompaktın büyük bir kısmı da kiralama şirketlerinden oluşuyor” dedi.

Thomas BITTER- Volvo’nun Eski Teknoloji Başkanı
Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

XCMG ilk ESG raporunu yayınladı

SONRAKİ HABER

Terex Arazi Tipi Vinçler, TSM Global güvencesiyle Türkiye’de

BENZER HABERLER
Devamını Oku

Caterpillar 100. Yaşını kutluyor

Satış rakamlarına göre dünyanın en büyük inşaat şirketi olan Caterpillar, 100. yıl dönümünü ABD genelinde düzenlenen etkinlikler ile…