27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Dünya genelindeki yapımı devam eden 5 kanal projesi dikkat çekiyor

Dünya genelinde artan nüfus ve buna bağlı olarak ticaret hacminin ihtiyaçlarını gidermek için yeni ulaşım güzergahları planlanıyor. Bu doğrultuda Çin, Fransa, Afganistan, Mısır ve Panama’daki yapımı devam eden projeler dikkat çekiyor.

İklim değişikliği ve bununla bağlantılı sorunlar, dünya çapında yeni yol güzergahlarının inşa edilmesinde etkili oluyor. Bazı ülkeler, son zamanlarda iddialı yeni su yolu inşaatı projelerine girişiyor. Yapılacak olan projeler karbon ayak izi ve kargonun karayoluyla taşınmasıyla sıkışıklığı azaltma girişiminde önemli bir paya sahip oluyor. 2024 yılında ise yapımı devam eden 5 farklı kanal projesi dikkat çekiyor.

Pinglu Kanalı, Çin ve AB arasındaki ticareti geliştirecek

Guangxi eyaletinin başkenti Nanning’i denize bağlayan 132,4 kilometre uzunluğunda yeni bir su yolu olan yeni Pinglu Kanalı, mevcut su yollarını kullanmayı düşünüyor. Pinglu Canal Group Company Limited’e ait olan kanal, müteahhit firma China Communications Construction Company (CCCC) tarafından inşa ediliyor ve tahmini bütçesi 72 milyar RMB (Çin Yunanı) olarak belirleniyor. Pinglu Kanalı projesinin planlama ve tasarımında uzman olan Wu Peng, “Pinglu Kanalı, türünün en büyük kanalı olması nedeniyle Çin’deki kanal inşaatı tarihinde öncü bir başarı olacak. Tamamlandığında, büyük miktarda yük, büyük tonajlı gemiler ve çok sayıda gemi için dikkat çeken çok yoğun bir kanal haline geleceğini tahmin ediyoruz” dedi.

Seine-Nord Avrupa Kanalı ile daha konforlu seyahat hedefleniyor

1970’lerden bu yana inşa edilen ilk yeni Fransız su yolu olan Seine-Nord Avrupa Kanalı, 107 kilometre uzunluğunda ve 54 metre genişliğinde olacak. Oise’deki Compiègne’i Kuzey’deki Aubenchal-au-Bac’a bağlayacak ve büyük mavnaların (185 m uzunluğa ve 11,4 m genişliğe kadar) Fransa, Belçika ve Hollanda arasında verimli bir şekilde seyahat etmesini kolaylaştırmayı hedefliyor.

Qosh Tepa Kanalı ile Afganistan’da tarım alanları artacak

1970’lerde Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği (SSCB) yönetimi altında onaylanan Qosh Tepa Kanalı, Amu Derya Nehri’ndeki suyun %20’sini çöle yönlendirerek 55.000 hektarlık alanı sulamaya dönüştürmeyi amaçlayan, yapım aşamasında olan 285 km uzunluğunda bir sulama kanalıdır. Projenin Belh’in Dawlat Abad ilçesinden Faryab vilayetinin Andkhoi kentine kadar 177 kilometre boyunca uzanan ikinci aşaması için etüt ve tasarım çalışmalarının şimdiden başladığı belirtildi. Projenin tamamının inşaatının 2028 yılında tamamlanması planlanıyor. Yetkililer, 3.405 inşaat makinesini kullanarak 5.500’den fazla kişinin doğrudan projede çalıştığını söylüyor. Yapılan bu projede Buğday üreten tarım arazilerinin artırılması ve Afganistan’ın toplam ekilebilir arazisinin üçte bir oranında artırılması hedefleniyor.

Mısır’daki yapay nehir projesi özellikleriyle rekor kırıyor

Mısır hükümeti, Nil Deltası’nın batısındaki 1,2 milyon dönümlük çöl bölgesini ekilebilir araziye dönüştürmeyi amaçlayan 114 km’lik bir kanal inşa etme yönünde iddialı bir proje üzerinde çalışıyor. Proje, Nil Deltası’ndaki tarımsal atık suların Mısır’ın batısındaki Hamam Bölgesi’ndeki Yeni Delta Tarımsal Atık Su Arıtma Geri Dönüşüm ve Yeniden Kullanım Tesisine taşınmasını amaçlıyor. Mısır Su Kaynakları ve Sulama Bakanlığı Muhammed Abdulati, girişimin gıda güvenliğini artırmayı hedeflediğini söyledi. Ekim 2023’te Mısırlı müteahhitler Orascom Construction, The Arab Contractors, Hassan Allam Construction ve Abu Dhabi merkezli su arıtma uzmanı Metito, tesisin en büyük su arıtma tesisi, en büyük kapasiteli su arıtma tesisi olmak üzere dört Guinness Dünya Rekoru’na layık görüldüğünü duyurdu. Nisan 2023’te Mısır Cumhurbaşkanı Abdülfettah El-Sisi, projenin Mısır tarihindeki en büyük proje olacağını söyledi. Projenin tamamına 160 milyar Mısır lirası (5,25 milyar ABD doları) değer biçildi.

Panama Kanalını genişletiliyor

Ekim ayında, ünlü Panama Kanalı’nın işleyişini denetleyen kurul olan Panama Kanalı Otoritesi, asırlık kanalın azalan su kaynağını desteklemek için Indio Nehri’nde yeni bir rezervuar inşa edilmesini önerdi. Kanal idaresi, inşaatın 2025’te başlaması planlandığını ve inşaatın 2024 ortasına kadar müteahhitlerden teklif almaya başlayabileceğini söyledi. Planlanan yeni rezervuarın yaklaşık 900 milyon dolara mal olması bekleniyor. 

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Türk müteahhitler, Ukrayna’yı yeniden inşa ediyor

SONRAKİ HABER

İnşaat Malzemesi Sanayi Bileşik Endeksi aralık ayında 71,35 puan oldu

BENZER HABERLER