Cambridge ve Milton Keynes şehirlerini birbirine bağlayan National Highways’in 1,15 milyar euroluk A428 yükseltmesinin yeşil ışık verilmesinin ardından Birleşik Krallık’ın en pahalı yol projesinin inşaatına başlandı. Yükseltilmiş A428’in 2027’de açılması planlanıyor.
Proje, Cambridgeshire’da 16 kilometrelik yeni bir bölünmüş yolun inşasını içeriyor ve devlete ait karayolları şirketi, bunun yoğun saatlerde yolculuk sürelerini üçte birinden fazla azaltacağını söylüyor. Skanska’nın tasarım ortağı Mott MacDonald ile birlikte çalışarak teslim edeceği ikili taşıt yolu ve bir nehir boyunca uzanan bir dizi yeni köprüyü içeriyor. Günde yaklaşık 25.300 aracın geçtiği mevcut yolun, 2040 yılına kadar 32.900 araçlık artan bir hacme sahip olması bekleniyor. İnşaat, 2022’nin sonlarında başlaması planlanmıştı ancak sürdürülebilir bir ulaşım kampanya grubu olan Transport Action Network’ün itirazları nedeniyle gecikmelerle karşı karşıya kaldı. Grup, projenin iklim değişikliği ve doğayı dikkate almasıyla ilgili endişeler nedeniyle adli inceleme için izin istedi ancak Yargıtay Mayıs ayında başvuruyu reddetti.
Daha dirençli ve bağlantılı bir geleceğin temellerini atma potansiyeli
Ulaştırma Bakanı Anthony Browne, projenin elektrikle çalışan ekipmanların kullanımı gibi karbon nötr inşaat yöntemlerine odaklanılacağı konusunda halka güvence verdi. “Bu sadece bir altyapı projesi değil. Güney Cambridgeshire, St Neots ve ötesindeki insanların yaşamlarını iyileştirmeye yönelik bir taahhüttür” ifadelerini kullandı. National Highways’in büyük projelerden sorumlu Genel Müdürü Nicola Bell, inşaatın başlamasını önemli bir fırsat olarak nitelendirerek projenin trafik sıkışıklığını hafifletme, bağlantıyı iyileştirme, ekonomik büyümeyi teşvik etme ve daha dirençli ve bağlantılı bir geleceğin temellerini atma potansiyelini açıkladı. Proje, büyük ölçüde iptal edilen Yüksek Hızlı 2 (HS2) demiryolu projesinden elde edilen tasarrufların ülke genelinde yolların yeniden düzenlenmesi için kullanılmasına yönelik daha geniş bir planın parçası olarak yer alıyor.