27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Liebherr vinç ikilisi 92 tonluk otoyol köprüsünü kaldırdı

Hassas kontrol ile yüksek taşıma kapasitesi sunan Liebherr LTM 1650-8.1 ve LTM 1300-6.3 mobil vinçler, Lüksemburg ile Fransa arasındaki A3 otoyolu yenileme çalışmasında yer alarak 87 ve 92 ton ağırlığındaki beş köprü kirişini kaldırdı.

Lüksemburg ve Fransa’yı birbirine bağlayan ve yoğun bir kullanıma sahip olan A3 otoyolunda altı şeritli genişleme çalışmaları devam ediyor. Bu yenileme çalışmasıyla yollar gibi birçok köprünün de genişlemesi gerekiyor. Sahada bulunan Pont Berchem köprüsü de genişlemesi gereken köprüler arasında yer alıyor. Trier merkezli Steil Kranarbeiten’in bir şubesi olan Lüksemburglu ATS Cranes, diğer iş ortaklarıyla birlikte ihaleyi kazandı ve Eylül 2023 sonunda Liebherr LTM 1650-8.1 ve LTM 1300-6.3 vinç ikilisi ile beş köprü bölümünü kaldırdı.

Güçlü birleşme ile çalışmalar kolaylaştı

A3 otoyolunun sert bir banket ve Aire de Berchem Quest servis alanına giden bir çıkış şeridi de dahil olmak üzere altı şeride genişletilmesi nedeniyle yeni köprü inşa edilmesi gerekiyordu. Köprü, destek direkleri olmadan 85 metrelik bir alana yayılım gösteriyordu. Lüksemburg’daki ATS Cranes Operasyon Müdürü Frederic Kleinhans bu sürecin oldukça zor olduğunu belirtiyor. Kleinhans, “Vinçlerimizi kullanarak 87 ve 92 ton ağırlığındaki beş kirişi kurulumdan önce 90 derece döndürmek ve ardından dayanakların üzerine indirmek zorunda kalıyorduk. Bu amaçla, iki mobil vinç 90 derece döndürme ve dayanaklara yerleştirmeyi tek bir operasyonda yapmak için konumlandırıldı” dedi.

Gecenin yıldızı Liebherr LTM 1650-8.1

Henüz 15 ay önce üretilen LTM 1650-8.1, şantiyedeki gece çalışmalarının yıldızıydı. 45,3 metre bom uzunluğu, 17,5 metre yarıçap ve 180 tonluk balastla ana yükü taşıyordu. LTM 1300-6.3, 94 tonluk balastla donatılmıştı ve bomu, 15,3 metre yarıçapla 29,4 metreye uzatılmıştı. Her iki teleskopik vinç de “kendi” ekipmanlarını en ince ayrıntısına kadar bilen deneyimli profesyoneller tarafından çalıştırıldı. Özellikle 87 ve 92 tonluk çelik kirişlerin vinçlerin orsa silindirlerinden yalnızca birkaç santimetre uzakta “sallandığı” döndürme işlemi, konsantrasyon ve hassas çalışma gerektiriyordu. Vinç sürücüsü ekipleri Nuno de Almeida, Michael Monzel ve Rui Lopez (LTM 1300-6.3) ve Johanes Schmit, Christopher Steil ve Rene Perlich (LTM 1650-8.1) Liebherr teleskopik vinçlerindeki son derece hassas hidrolikleri beğendiklerini söyledi. Havanın güzel olması ve rüzgarın neredeyse hiç olmaması nedeniyle kirişler birkaç saat süren bir operasyonla kaldırıldı.

Hazırlıklar kısa sürede tamamlanıyor

Zaman aralığının dar olması nedeniyle geceleri sahada herhangi bir ölçüm çalışması yapmaya vakitlerinin olmadığını ifade eden Frederic Kleinhans, “Sahadaki ekipman ve makinelerimizin sorunsuz bir şekilde çalışması gerekiyor, çünkü müşterimiz Eiffage Perrard A3’ü yalnızca mümkün olduğu kadar kısa bir süre için tamamen kapatabiliyor. Bu nedenle her şeyin titizlikle işlemesi gerekiyor. Liebherrr LTM 1300-6.3 vinç şantiyeye birkaç gün önce yerleştirildi. Deneyimli ve iyi koordine edilmiş ekibin, ilk kaldırmanın yapıldığı akşam LTM 1650-8.1’i sahada kurması ve dengelemesi gerekiyordu. Bu aşamayı da kısa bir sürede tamamladık.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Volvo CE, yeni pazarda elektrikli ekipmanları piyasaya sürüyor

SONRAKİ HABER

XCMG paletli vinci, dünyanın ilk kombine rüzgar ve su ürünleri tesisini kuruyor

BENZER HABERLER