ABD’nin New York kentindeki yeni Hudson Nehri Tüneli’nin inşasının önünü açacak yer altı kaplama projesinin son kısmı üzerinde çalışmalar başladı.
Hudson Tüneli projesi, Hudson Nehri altında bulunan 107 yıllık mevcut tünelin rehabilitasyonuna ek olarak New York ile New Jersey arasında 2,3 kilometre uzunluğunda yeni bir çift tüp tünelin inşasını içeriyor. ABD Hükümeti’nin sponsor olduğu Gateway Development Commission (GDC), projenin kolaylaştırılmasından ve koordine edilmesinden sorumludur. Gateway Hudson Nehri Tüneli, New York ile New Jersey arasındaki 100 yıllık Hudson Nehri Tüneli’nin rehabilitasyonu ve genişletilmesi için aşamalı bir finansman anlaşması yoluyla 3,8 milyar dolar alacak. Gateway Programının tamamı, banliyö ve şehirlerarası hizmetleri iyileştirmeyi, aynı zamanda Kuzeydoğu Koridorunun en yoğun bölümü için gerekli esnekliği eklemeyi ve yeni kapasite yaratmayı amaçlayan, demiryolunun iyileştirilmesine yönelik bir yatırım programından oluşuyor.
Hudson Yards Beton Muhafaza projesinin ilk iki aşaması tamamlandı
Hudson Yards Beton Muhafaza projesinin üçüncü bölümü, tüm programın önemli bir yönünü oluşturuyor. Bölüm, Manhattan’ın Batı Yakası’nda yer alacak gelecekteki rayların etrafındaki tünelin geçiş hakkını korumaktan sorumlu. Bu yolların yeni Hudson Tüneli’nden New York Penn İstasyonu’na kadar uzanması planlanıyor. Hudson Yards Beton Muhafaza projesinin ilk iki aşaması tamamlanmış olup, 10. ve 11. Caddeler ile 30. ve 33. Caddelerin sınırladığı bloğun altında yer alıyor. Ayrıca projenin üçüncü ve son etabının inşaatına da başlandı. Beton Muhafaza, 11. Cadde’nin batı ucundan yeni Hudson Nehri Tüneli’ne bağlanacağı 30. Cadde’ye kadar çapraz olarak uzatılacak. Projenin bu bölümünün 2026 yazında tamamlanması bekleniyor. Bu yılın Ocak ayında ABD Başkanı Joe Biden, projenin üçüncü bölümünün ABD Ulaştırma Bakanlığı’nın Mega Hibe Programı aracılığıyla 292 milyon dolar alacağını duyurdu.