AMCS Teknoloji, sahada çarpışmaların önlenmesine yardımcı olmak için ABD’deki büyük ve yoğun bir şantiyede paletli vinçler ile kule vinçler arasındaki girişimi yönetmek üzere teknoloji geliştirdi.
Fransız güvenlik teknoloji uzmanı, DCS 61-S sistemiyle kule ve paletli vinçler arasındaki sorunları yönetmenin dünyada bir ilk olduğunu söyledi. İnşaat projesi, Arizona’da farklı türde çok sayıda vincin aynı anda birlikte çalıştığı, büyük bir yüksek teknoloji endüstrisi alanını kapsıyor. Sahada mobil makine kullanımının arttığı yerlerde, vinç bomu ve halat çarpmasını önlemek için DCS 61-S hem güvenlik hem de iş verimliliği konularına yanıt veriyor. Şirket, tek bir ürünle üretkenlik ve güvenliği sağlarken anında karar alma ortamına ve diğer günlük şantiye ihtiyaçlarına uyum sağladığını belirtti.
AMCS Teknoloji, Maxim Crane Works’e ait 14 Manitowoc, Liebherr paletli ve üç Potain kule vinci arasındaki müdahaleleri yönetiyor. DCS 61-S, paletli vinçlerin hareketlerini otomatik olarak algılıyor ve bunu kule vinçlerin kumandası ile entegre ediyor. Vinçler arasındaki iletişim kablosuz ağ üzerinden sağlanarak GNSS antenleri ile konumlarını kalıcı olarak kaydediyor.
Mobil vinçlerin takibi
Paletli vinçler sahada çalışmak için hareket ettiğinde, kule vinçlerin konumlarını otomatik olarak bilen sistem, müdahale bölgesi oluşturuyor. DCS 61-S, vinçlerin her elemanı arasındaki mesafeleri ve hareket hızlarını gerçek zamanlı olarak 3 boyutlu hesaplıyor. Böylece vinçlerin kontrol mekanizmalarına müdahale ederek, kule vinci yavaşlatabiliyor veya hareketsiz hale getirebiliyor. Paletli vinçte, yasak alana veya müdahale bölgesine yaklaştıkça, giderek artan bir ses sinyali yayılıyor.
“Bu proje, ilham veren bir kazan-kazan kombinasyonu”
Şantiyede çalışmaların daha güvenli hale getirilmesinin amaçlandığı projede, AMCS Teknoloji Satış Müdürü Radoine Bouajaj, “Müşterilerimizin endişelerini şantiye alanlarında en aza indirmek için çabalıyoruz. Bu proje, ilham veren bir kazan-kazan kombinasyonu. Yüksek kaliteli hizmet için pek çok fırsatı da beraberinde getiriyor” dedi. Maxim Crane Works Batı Bölge Kule Operasyonları Müdürü Anthony Lanza, “Paletlerimizden kule vinçlerimize kadar vinçler arası teması önlemede başarılı olduğumuzu söyleyebiliriz. Sistemler kurulduktan sonra, bu bizim için kullanmamız gereken büyük bir varlık oldu. Sahadaki vinç sayısıyla böyle bir güvenlik ağına sahip olmak kesinlikle büyük bir avantaj” sözlerini kaydetti.