27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Sırbıstan’daki Morava Koridor Otoyolu Projesi’nde Enka Pazarlama’nın izleri göze çarpıyor

ENKA-Bechtel ortaklığındaki Morava Koridoru Otoyol Projesi’nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Sırbistan’ın Batı Morava Bölgesi’nde yer alan yaklaşık 112 km uzunluğundaki projede Enka Pazarlama tarafından tedarik edilen Hitachi ekskavatörler, Bell kaya kamyonları, Tadano mobil vinçler, Dynapac silindirler ve Palfinger araçüstü vinçler olmak üzere çok sayıda iş makinesi görev alıyor.

ENKA-Bechtel ortak girişiminin, Orta Sırbistan’ı 10 ve 11 numaralı Pan-Avrupa Koridorları ile bağlayacak “Morava Koridor Otoyolu Projesi” 56 köprü, 29 üst geçit, 28 alt geçit, 35 milyon m3‘den fazla kazı işi, 22 milyon m3‘ün üzerinde toprak dolgusu, 900.000 m3 beton, 1.8 milyon m3 alt temel, 1.2 milyon ton asfalt ve 475 km uzunluğunda yapılacak korkuluk ile bölgedeki erişilebilirliğin geliştirilmesi adına büyük önem taşıyor. Bosna, Karadağ ve Makedonya ile uluslararası bağlantıların önünü açması planlanan projede, pandemi sebebiyle yaşanan tedarik sıkıntısı ve zorlu çalışma şartları gibi engeller aşılıyor. Sanayi kenti Kruševac’a yeni ekonomik koridorları ve uluslararası bağlantıları açacak olan projede ekipman müdürü olan Melih Çakırgil, Enka Pazarlama’nın Morava Koridoru Otoyol Projesi’ne olan etkisini değerlendirdi.

“Morava Koridoru Otoyol Projesi, Kruševac için hayati önem taşıyor”

Sanayi kenti Kruševac’ın ulaşım ağlarını geliştirmesi ve yeni kapılar açılması açısından önem taşıyan projenin 500 binden fazla nüfuslu komşu şehirlere de konfor sağlayacağını belirten Morava Koridoru Otoyol Projesi Ekipman Müdürü Melih Çakırgil, projenin ulaşım, nakliye, dışardan gelecek yatırım, kurulacak fabrika ve bunların daha sonraki lojistik hizmetlerine büyük katkı sağlayacağını ifade etti. Daha önce de benzer projelerde bulunduğuna dikkat çekerek bu çalışmaların gerekliliğine dikkat çeken Çakırgil, “Proje koridor 10 ve koridor 11 arasında geçiş sağlanması amacıyla yürütülüyor. Bu çalışmalar şehirlerin ve ülkelerin gelişimine katkı sağlarken, yaşam konforunu da artırıyor” şeklinde konuştu.

Projede ‘pandemi’ sarsıntısı

2019’un Aralık yılında başlayan ve 2023’te tamamlanması planlanan otoyol projesi, Covid-19 sebebiyle sekteye uğradı. Ancak pandemiyle beraber gelen kısıtlamalar ve tedarik sorunlarıyla aksaklıkların yaşandığı projede bu engeller en hafif etkiyle atlatıldı. Süreç boyunca projenin nabzını tutan Ekipman Müdürü Melih Çakırgil, Enka Pazarlama’nın bu zorluklara çözüm ürettiğini aktardı. 12 yıldır otoyol çalışmalarında yer alan ve Enka Pazarlama’yı sektördeki iyi oyuncular arasında gören Çakırgil, “Pandemi, bütün dünyada olduğu gibi Avrupa’nın göbeği Sırbistan’daki bizleri de çok ciddi anlamda etkiledi. Biz makinelerimizi global firmalardan aldığımız ve uluslararası iş gücüne sahip olduğumuz için iş gücü, makine tedariği, yedek parça ve satış sonrası hizmetlerde negatif yönde etkilendik. Makine siparişlerini verdiğimizde birçok firmanın termin süresi 3-6 ay olurken, teslim süreleri maalesef 1 seneyi buldu. Özellikle Amerika’dan getirdiğimiz bazı makinelerde 1 buçuk seneyi bulan tedarik gecikmeleri yaşandı. Bu bizi gerek kurulumda gerek mobilizasyonda gerekse işletim aşamasında olumsuz etkiledi. Ancak Enka Pazarlama bizim bu süreci minimum zararla atlatmamızı sağladı” dedi.

Geçmişten bugüne Enka Pazarlama desteği

Enka Pazarlama’yı tercih etmelerinin birçok sebebi olduğuna değinen Çakırgil, yalnızca Morava Koridoru Otoyol Projesi’nde değil birçok projede Enka Pazarlama’dan destek aldığının altını çizerek, “Enka Pazarlama’yı tercih etmemizin sebebi mümessili olduğu markaların global markette kendini kanıtlamış olmaları. Ayrıca bu markaların tamamı diğer markaların üzerinde verimlilik sağlıyor. Bunlara ek olarak tercih sebeplerimizden bir tanesi de satış sonrası hizmetlerdeki ulaşılabilirlik. Balkanlar’da çalıştığımız için yerel firmaların satış sonrası hizmetleri hızlı değil. Ancak Enka Pazarlama bu konuda gerek ulaşılabilirlik, gerek uzaktan yardım, gerek teknisyenleri, gerekse bilgi birikim ve arıza çözme konusundaki hassasiyetleriyle bu ve daha önceki projelerde bize çok destek verdi” dedi.

Makine parkında ENKA Pazarlama izi

Çakırgil, Bechtel-Enka makine parkındaki seçimlerinde makinelerin dayanıklı ve uzun ömürlü olmalarına, yakıt tüketiminde avantaj sağlamalarına, yedek parça tedariklerinin zamanında yapılabilecek olmasına ve satış sonrası hizmetlerinin ulaşılabilirliğine dikkat ettiklerini açıkladı. Bu özelliklerin tamamına Enka Pazarlama aracılığıyla ulaşabildiklerine değinen Çakırgil, “Bechtel-Enka olarak irili ufaklı toprak, beton, sanat yapıları, direnaj ve kaldırım gibi işlemleri yapabilen 1150’nin üzerinde makineye sahibiz. Bunlardan 200’ü aşkını da Enka Pazarlama bünyesinde bulunuyor” dedi.

Makine parkında yer alan markalar hakkında detaylı açıklamalara yer veren Çakırgil sözlerinin devamında, “Ekskavatör grubumuzun tamamı Hitachi, vinç grubumuzun tamamı Tadano, silindirlerimizin çok büyük kısmı Dynapac, jeneratörlerimizin yarısından fazlası SDMO gibi globalde çok fazla bilinen ve bizim de memnun olduğumuz markalar” ifadelerine yer verdi. 

Enka Pazarlama bünyesinde bulunan markalar dikkat çekiyor

Hitachi ekskavatör grubunu oldukça uzun süredir kullandıklarına dikkat çeken Çakırgil, özellikle bu projede Hitachi markasını tercih ettiklerini belirtti. Hitachi tercihlerinin nedenini açıklayan Çakırgil, “Hitachi’yi tercih etmemizin en büyük nedeni makinenin dayanıklılığı çünkü otoyol yapımında toprak işleri çok ciddi bir yer tutuyor. Hitachi makinelerinde kullanılan Isuzu motorun kazı gücü, uzun ömrü, yakıt tasarrufu ve zor saha şartlarına sağladığı uyum bizim için gerekliydi” şeklinde konuştu.

Belden kırmalı kamyonlarda da Enka Pazarlama bünyesinde bulunan Bell sayesinde yakıt tasarrufu sağlayabildiklerini aktaran Çakırgil, “Enka Pazarlama bünyesinde filomuzda bulunan belden kırma kamyonlar diğer markalarla karşılaştırıldığında çok ciddi bir yakıt tasarrufu sağlıyor” dedi. Çakırgil konuşmasını, silindir grubundaki Dynapac’ın sismik özelliğine ve markanın sahadan aldığı geri dönüşlerin oldukça olumlu olduğuna dikkat çekerek sonlandırdı.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Schmidbauer denizde rüzgar çiftliği kuracak

SONRAKİ HABER

Hidrokon vinçleri Strenx çelikleri ile daha yükseğe ulaşıyor

BENZER HABERLER