27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Suudi Arabistan’da değerli zamanın tasarrufu

Mammoet, Suudi Arabistan Krallığı’nda planlanandan neredeyse iki kat daha hızlı tamamlanacak olan büyük bir gübre fabrikasının modernizasyonunun sağlanması konusunda gurur duyulan bir çalışma gerçekleştirdi.

Suudi Arabistan merkezli Ma’aden Waad Al Shamal Fosfat Şirketi (MWSPC), dünyanın en büyük ve en yoğun gübre fabrikalarından bazılarını işletiyor. Bu işletmeler arasında Umm Wu’al Sülfürik Asit ve Enerji Santrali bulunuyor. Umm Wu’al Sülfürik Asit ve Enerji Santrali krallığın en kuzeydoğusundaki yeni bir sanayi şehrinde bulunuyor. Toplam dokuz büyük proses kulesi içeren üç sülfürik asit dizisi etrafında yapılandırılmış olan tesis, günde yaklaşık 14.000 ton gübre üretiyor. Bu durum uzak bölgeye zenginlik getirmenin yanı sıra, entegre elektrik santrali yerel nüfusa 150 megavat temiz elektrik sağlıyor.

Şirket; tesisi yükseltmeyi ve orijinal olan kuleleri daha temiz ve daha verimli muadilleriyle değiştirmeyi düşünürken, arıza süresini minimumda tutması gerekiyordu. Kuleler orijinal çubuklarla yapıldı ve değiştirilmeleri gerektiğinde tek parça olarak kaldırılmak üzere tasarlanmadı. Bunları parça parça sökmeye yönelik geleneksel yaklaşım, her tren için birkaç ay alacaktı. Proje danışmanı Fluor, eski kuleleri tek parça olarak kaldırabilme çözümü için Mammoet’e ulaştı. Dikkatli planlama, gelişmiş bilgisayar modellemesi, doğru ekipman ve uzman bir ekiple Mammoet, eski kuleleri bozulmadan hassas bir şekilde kaldırmak ve ardından modüler değiştirme yerine manevra yapma çözümünü geliştirmeyi başardı.

Mammoet’in imkansız görülen çalışması

Mammoet, MWSPC ve Fluor’u bu imkansız işlemin başarılabileceğine ikna etmek için ayrıntılı bir mühendislik çalışması hazırladı. Mammoet; her kulenin 3 boyutlu dijital modellerini, gerçek yapılarını ve güçlerini ortaya çıkarmak için bir dizi ultrasonik testle destekledi. Simülasyon, bunların tesisten kaldırılma basıncına nasıl tepki vereceklerini gösterdi. Hareket boyunca kuleleri güvenli bir şekilde kavrayabilmek için ısmarlama çerçeve ve askı tasarlandı. Sistemde doğru ekipmanı hazırlamak son derece önemliydi ve Mammoet, iki paletli vinç şeklinde iş için ideal araçlara sahipti. Bu araçlar arasında 1.600 ton kapasiteli CC8800-1, 1.250 ton kapasiteli CC6800 ve 3.200t MSG-80 halka vinç bulunuyor. Bu kombinasyonla; sitenin dar sınırlarının çok ötesine ulaşmak, dokuz kulenin hepsini çıkarmak, onları merkezi bir sahneleme alanına taşımak ve yedekleri yerine kaldırmak mümkün hale geldi.

Ekibin üstün çalışma gücü

Mammoet’in proje yöneticisi Abdullah Terkaoui şöyle açıklıyor: “Metodolojimiz, müşterilerimizin her tren için planlanan kapatma programını 120 günden 45 güne düşürmesini sağladı. Operasyon ilerledikçe daha fazla zaman tasarrufu sağlandı. İlk trenin tamamen kapatılması 30 gün sürdü. İkinci kapatma asansörlerin 7 gün süren, 22 günde tamamlandığı adım oldu. Üçüncü adımda asansör 3 gün sürdü ve mekanik olarak 19 günde tamamlandı. Bu, projede yer alan tüm ekip sayesinde, üç kapatma işleminin de orijinal programdan iki ay (64 gün) önce tamamlandığı ve %50’nin üzerinde bir zaman tasarrufu sağlandığı anlamına geliyor” dedi.

MWSPC’nin proje direktörü Nayef Rowily, Mammoet’in planının tekrar tekrar gözden geçirilmesi için büyük çaba harcandığını, kahverengi alanda entegrasyonu içeren işin doğasını ve MWSPC’nin üretimi sürdürmeye yönelik güçlü arzusunu akılda tuttuğunu belirtti. Mükemmel bir ekip çalışmasıyla “Bu, başarıldı” kapsamıyla tüm riskler değerlendirildi. Mammoet’in üç SAP tren kulesi değişiminin tamamındaki performansından memnun olan şirket, beklentilerini aştığını ve şantiye ekibinin projeyi rekor sürede teslim etme konusunda olağanüstü bir iş çıkardığını belirtti. MWSPC ekibi bu önemli başarıdan gurur duyuyor ve Mammoet’in uzmanlığını küresel ölçekte tavsiye ediyor.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Ryanair, Dublin Havalimanı’ndaki tünel çalışmasını durdurdu

SONRAKİ HABER

Abu Dabi'nin uluslararası finans merkezine 37 katlı kule inşa edilecek

BENZER HABERLER