27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Mobil vinçler ile ağır yükler, hızlı ve güvenli bir şekilde taşınıyor

Malzeme taşınmasında işlerin daha kolay bir hal almasını sağlayan ve seyyar olarak farklı konumlarda üstün çalışma performansı gösteren mobil vinçler, tekerlek veya palet sistemli farklı modeller, pazarda ürün çeşitliliği sağlıyor. Bu hareketli parçalar ile istenilen manevra kabiliyetini sağlayan mobil vinçler, iş sahalarının aranan oyuncuları arasında yer alıyor. Tüm sektörlerde önemli kullanım alanlarına sahip olan mobil vinçler, ihtiyaca göre özel olarak üretiliyor ve çoğu zaman ağır vasıta araçların veya iş makinelerinin üstüne konumlandırılıyor. Gerçekleştirilen bu yapılanmayla mobil vinçler, hibrit bir görüntüye sahip oluyor. Bu görünüm kullanım amacına göre çeşitlilik gösteriyor.

Mobil vinçlerin temel amacı, ağır yükleri bir yerden başka bir yere aktarmaktır. Böylece yapılan işte büyük ölçüde zaman tasarrufu sağlanabiliyor. Yapılan işlerde aktif bir yerde bulunan mobil vinçlerin emniyet önlemleri de kolayca alınabiliyor. Makine sanayisinden inşaat alanına kadar pek çok alanda kullanılan mobil vinçler, ev eşyası taşımak gibi basit işlerde de bile kullanılabiliyor.

İnternational Construction Türkiye olarak, ülkemizde ve yurt dışında ağırlıklı olarak inşaat, makina, imalat ve taşımacılık sektörlerinde kullanılan ürün ve çözümleri “Mobil Vinç” dosyasında tanıttık. Çalışmalarınızda kolaylıklar sağlayan mobil vinç üreticilerinin son ürün geliştirmelerine içeriğimizden ulaşabilirsiniz.

Liebherr yeni LTM 1300-6.3 mobil vincini piyasaya sundu

Liebherr yeni LTM 1300-6.3 model mobil vincini tanıtmanın yanı sıra, kapasite anlamında yeni bir rekor kırıyor:  Uzunluğu 90 metre olan bir teleskopik bomu aks yükü 12 ton olan bir mobil vinçle taşımak daha önce mümkün değildi. Yeni 300 ton kapasiteli ve 6 akslı mobil vinç ile Liebherr vinçlerinin ürün gamını tamamlamış hale geldi. Teleskop uzunluğu ile yeni Liebherr LTM 1300-6.3 çok yönlü, ekonomik bir çalışmayı sunuyor.

Ekonomik, güvenli ve yüksek performanslı yüksek vinç operasyonu için Liebherr, LTM 1300-6.3’e geliştirdiği teknolojik yenilikleri olan ECOmode, ECOdrive, VarioBase®, Auto-Ballast, tek motorlu tasarım ve rüzgar hızına uygun yük kaldırma tablolarını dahil etti. LTM 1300-6.2 ise hareketli (fly) jib kullanan vinç sınıfına giriş modeli olarak satılmaya devam ediyor.

Üstün kaldırma kapasitesi

Liebherr Mobil vinç ürün gamına yeni 300 tonluk makineyi ekledi. LTM 1300-6.3; 90m’lik teleskopik bom ile 6 aks sınıfına yeni standartlar getirdi. Piyasadaki diğer makinelerinden çok daha üstün bir performans sergileyen bu makine, yük kaldırma kapasitesi ve dik bom konfigürasyonları ile hızlı müdahale vinci olarak tasarlandı.

Liebherr tarafından buna paralel olarak sunulan 78m’lik teleskopik bomlu LTM 1300-6.2 modeli ise, fly jib sınıfında en ekonomik alternatif olarak öne çıkıyor. 6 akslı bir makine olarak bu konfigürasyonda üstün yük kaldırma kapasitesi sunuyor.

Kendi kendine montaj

Liebherr; LTM 1300-6.3’ün farklı aks yükleri ve toplam ağırlıkları ile gerekli teknik imkanları sağladığından dünyanın her yerindeki karayollarında ekonomik şekilde sürülebilir. 12t altı aks yükleri için; destek ayakları ve teleskopik bom gibi bileşenleri hızlı ve kolayca sökülüp takılabilir. Bu hızlı işleyiş sayesinde 60t altı toplam ağırlığı ve 10t’dan düşük aks yükleri elde etmek mümkün oluyor. Liebherr’in sunduğu “kendi kendine montaj” çözümü sayesinde teleskop kısımlarının montajı yardımcı vince ihtiyaç duyulmadan yapılabiliyor. Bu çözüm LTM 1650-8.1 ve LTM 1450-8.1 gibi diğer vinç tipleriyle de uyumludur.

Teleskopik bomda rekor

8 teleskoplu bomu ile – 1 pivot bom ve 7 adet teleskop – LTM 1300-6.2; 90m rekor bom uzunluğuna ulaşabiliyor. Bu özelliği ile aynı klasmandaki vinçler arasında kendini belli ediyor. Bomun tümünün, bütün destek ayaklarının ve bir kanca bloğunun 12 ton aks yükü ile karayollarında taşınabilmesi için Liebherr; vincin tüm çelik yapısını hafif yapı olarak optimize etti. LTM 1300-6.3 hareketli (fly) jib kullanan vinç olarak tasarlanmadı. Yine de 11,5 ve 20 m katlanır jib, teleskop uzatma olarak 2 adet 7 m’lik kafes bom parçaları, 39 m’lik kuvvetli bom ucu ve 43 m’lik açısı hidrolik ayarlanan sabit jib gibi çeşitli kafes bom ataşmanlarını kullanabiliyor. Bu şekilde yeni 300 tonluk vinçle 120 m’ye varan kaldırma yükseklikleri elde ediliyor. Bu bom parçalarının Liebherrr ürün gamının diğer modelleriyle uyumlu olması onları daha da ekonomik yapıyor.

Geniş yenilikler yelpazesi

Rüzgar hızına göre yük kaldırma tabloları

LTM 1300-6.3’de farklı rüzgar hızları için farklı kaldırma tablolarının bulunması daha fazla emniyet sağlar ve rüzgarlı havada vinç çalışmasının yapılabildiği süreleri artırır. Vinçlerin yük kaldırma tabloları genelde 9m/s’lik rüzgar hızına kadar geçerlidir. Daha kuvvetli rüzgarda emniyetli çalışabilmek için Liebherr; daha fazla maksimum rüzgar hızları için ilave yük tabloları hesaplamış ve vinç kontrol sisteminde programlamıştır. Örneğin; kafesli ataşmanla çalışmak için LTM 1300-6.3’te ilaveten 11,2m/s ve 13,4m/s maksimum rüzgar hızı için tablolar bulunur. Sadece teleskopla çalışılırsa 15,6m/s’lik tablo bile mevcuttur. Vinç çalışması sırasında bom uçunda ölçülen rüzgar hızı seçilen tablodaki hızı geçerse operatör maksimum rüzgar hızı daha yüksek başka bir tabloya geçiş yapıp genelde çalışmaya devam edebilir.

VarioBase®Plus

Arka destek ayakları iki kademeli olup 9,4m destek alanı genişliği sağlar ve ön ayaklardan 2m daha uzundur. Bu şekilde bom arkaya bakarken kapasite daha çok artar. Tek kademeli olan ön ayaklar ağırlığı düşürür ve daha uzun bomların kullanılmasına yardımcı olur.

ECOdrive

Şasideki 8 silindirli Liebherr dizel motoru 455kW ve 3.068Nm tork üreterek LTM 1300-6.3’ün ihtiyacı olan bütün gücü sağlıyor. 12 vitesli ZF TraXon otomatik şanzıman bu gücü vincin akslarına aktarıyor. Tork konvertörü mükemmel manevra kabiliyetini sağlıyor. Gelişmiş sürüş özellikleri, yakıt tasarrufu ve daha az motor gürültüsü için ECOdrive fonksiyonu aktif edilebilir.

ECOmode fonksiyonlu tek motorlu tasarım

Yeni LTM 1300-6.3’de Liebherr üst yapının mekanik olarak tek motor stratejisini sürdürüyor. Üst motor bulunmadığı için serbest kalan ağırlık payı 12 ton aks yükü aşmadan daha uzun bom için kullanılıyor. Vinç çalışması sırasında ECOmode; yakıt tüketimini ve gürültü emisyonunu azaltıyor. Motor boşta çalışırken pompa tahriği otomatik olarak ayrılarak güç ihtiyacı durumunda akıllı kontrol tarafından saniyeler içinde tekrar bağlanabiliyor.

VarioBallast®

Yeni LTM 1300-6.3 iki farklı karşı ağırlık radyus ile çalıştırılabilir; 4,94m veya 5,94m. Karşı ağırlık silindiri mekanik olarak arkaya doğru açılabilir ve karşı ağırlık radyusü hızlı ve kolay şekilde 1m artırılabilir. Bu özellik çalışma alanının kısıtlı olduğu durumlarda yeni 300 tonluk vincin önemli bir avantajıdır. Büyük karşı ağırlık radyusü ile maksimum kapasiteye ulaşılıyor. Bu nedenle yeni vinç LTM 1300-6.2’e göre 8 t daha az karşı ağırlık ile nerdeyse aynı kapasiteleri elde eder, nakliye lojistiğini kolaylaştırır ve böylece daha az CO2 salınımına neden olur.

Auto-Ballast

Karşı ağırlığı üst yapıya yüklemek için operatör kabininde tek bir tuşa basmak yeterli oluyor. Otomatik karşı ağırlık kullanımı kolay, hızlı ve konforlu olup operatörün işini önemli derece kolaylaştırır ve bu rutin operasyonun iş güvenliğini artırır. LTM 1300-6.3’ün maksimum karşı ağırlığı 88 tondur. Sağa ve sola asılan 10 tonluk çanta ağırlıkları LTM 1230-5.1 ve LTM 1250-5.1 ile uyumludur ve bu modelleri filosunda bulunduran işletmeciler için çok ekonomik bir çözüm sunuyor. Ayrıca karşı ağırlık plakaları ağırlık ve şekil açısından nakliye ve şantiyede hızlı kurulum için optimize edildi. Sadece 5 ayrı kaldırma işlemi vasıtasıyla karşı ağırlığın tümünü vince monte etmek mümkün. 42 tonluk temel karşı ağırlığın genişliği sadece 3m ve aracın toplam genişliğinden taşmaz. Kurulu vaziyette mobil vincin dar şantiyeler içinde yürümesi çok kolaylaşıyor.

Yeni opsiyonlar

Aks dingil pimleri için merkezi yağlama sistemi; vincin 6 aksı üzerindeki 24 ayrı yağlama noktasından otomatik yağlama yapılıyor. İstek üzerine toplam 6 adet geri vites farı monte edilebilir. Bu şekilde şantiye içinde manevra yapılırken hareket alanı mükemmel şekilde aydınlatılır.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

<strong>MB Crusher, Hardox aşınma plakasından yapılmış kırıcı kovasıyla sahalara değer katıyor</strong>

SONRAKİ HABER

<strong>TMB, İnşaat Sektörü Analizi Raporu’nun Ocak 2023 sayısını yayınladı</strong>

BENZER HABERLER