27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Londra’daki ilk dev tünel açma makinesi, HS2 için çalıştırıldı

İngiltere’de demiryolu ulaşımının artan yükünü taşımak amacıyla inşa edilen ülkenin ikinci büyük hızlı tren hattı HS2 için, Londra’daki ilk dev tünel açma makinesi (TBM) çalıştırıldı. Londra ile Crewe arasındaki 224 km’lik yeni yüksek hızlı demiryolu inşaatında toplamda 10 TBM çalışacak.

Sushila olarak bilinen 2 bin tonluk ekipman parçası 6 Ekim’de Hillingdon’da denize indirildi ve Londra’nın batısındaki Greenford’a doğru beş mil yol kat etmek üzere yola çıkarıldı. 140 metre uzunluğunda ve yaklaşık 10 metre çapındaki Sushila, önümüzdeki 22 ay boyunca 24 saat çalışacak. Projede Sushila dışında 9 TBM, HS2’nin birinci aşaması üzerinde çalışıyor.

“HS2, ülke genelindeki yolculuklarda devrim yaratacak”

SCS (Skanska, Costain, Strabag JV) tarafından işletilen projenin Genel Müdürü James Richardson, “Bu proje, şimdiye kadar yapılmış en gelişmiş TBM’lerden bazılarının piyasaya sürülmesini sağladı. Ekibimiz, bu çok önemli ulusal altyapı projesinde yer alarak sektöre birçok insan yetiştirmesinin yanında dünya standartlarında becerileri de bir araya getirdi” dedi. HS2’den sorumlu bakan Kevin Foster da projenin Kuzey ve Midlands’ta daha iyi bağlantılar kuracağını ve yolculukların daha hızlı olmasını sağlayacağını ifade etti. Foster, bu projeyle vasıflı iş yaratma şansının da artacağına dikkat çekerek, “HS2, ülke genelindeki topluluklar için yolculuklarda devrim yaratmaya, yerel ekonomileri desteklemeye ve 34 binden fazla işi desteklemeye hazır” dedi.

West Ruislip ve Old Oak Common arasında iki delikli tünel oluşturulacak

Sushila, ismini öğretmen Sushila Hirani’den alıyor. Sushila ile özdeş olan ve adını ilk profesyonel kadın astronot Caroline Herschel’den alan Caroline da Londra’nın merkezine doğru olan çift delikli tünel için kullanılacak. 22 ay boyunca aralıksız çalışan iki makine, Greenpark Way’deki işlemin sona ermesinin ardından kaldırılacak. Projede görev alan TBM’ler, West Ruislip ve Old Oak Common arasında 13,5 km’lik iki delikli tünel oluşturacak. Sonraki aşama, Old Oak Common’ı HS2’nin Euston terminaline bağlamak için Londra’nın altında açılan 7,2 km’lik başka bir tünel açılışı olacak.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

<strong>Pi Makina rüzgarı, Balkanlar ve Doğu Avrupa’nın ardından şimdi de Amerika’da esiyor</strong>

SONRAKİ HABER

<strong>DAISY, emisyon düzenlemeleri için net ve doğru denetim izi sağlıyor</strong>

BENZER HABERLER