Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı Adliye İstasyonu’nda ayna birleşimi tamamlandı ve ışık göründü. 14 Haziran 2021 tarihinde yapımına başlanan ve şu an yüzde 63 oranında ilerleme sağlanan metro hattı inşaatı tamamlandığında, Gebze ile Darıca arasındaki ulaşım süresi 1 saatten 24 dakikaya inecek. 15,4 kilometre çift hat sistemi ile inşa edilen hatta 11 istasyon bulunacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Işık Görme Töreni’ne katılım sağladı. Törende açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, saatte 90 kilometre tasarım hızındaki hat için 28 aracın hizmete alınacağını ifade etti. Metro araçlarının yüzde 60 yerlilikle Türkiye’de üretildiğini belirten Bakan Karaismailoğlu sözlerinin devamında, “Araçlarımız tam sürücüsüz olarak modern teknolojiye uygun tasarlandı. Ayrıca sözleşme kapsamında; OSB istasyonunun yaklaşık 1 kilometre kuzeyinde, 92 bin 984 metrekarelik depo ve bakım alanı da inşa ediyoruz. Metro hattı inşaatında; bugün itibarıyla yüzde 63 oranında ilerleme sağladık. Proje kapsamında 27 bin 354 metrelik tünelin, 26 bin 316 metrelik kısmının kazısını tamamladık. Hedefimiz; projenin Gebze OSB-Gebze Gar (Marmaray) arasını yani 11.5 kilometrelik kesimini 2023 yılının sonunda, sahil arasındaki 4 kilometrelik kesimini 2024’de hizmete açmak. Bugün ayna birleşimini yapacağımız hattımız, Gebze Organize Sanayi Bölgesi, Gebze ve Darıca ilçeleri arasındaki karayolu bağlantısına alternatif bir tercih olacak. Bu şekilde bölgeler arasındaki ulaşım ağımız çok daha güçlenecek” şeklinde konuştu.
“Hattımız, günde 330 bin yolcu kapasitesine sahip olacak”
Yapılan yeni hattın günde 330 bin yolcu kapasitesine sahip olacağını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, bu adımların vatandaşları daha konforlu ve emniyetli bir şekilde sevdiklerine kavuşturacağını söyledi. İsmailoğlu, Darıcalı vatandaşların da kısa sürede teknoloji ve sanayinin nabzının attığı Gebze’ye ulaşım sağlamaları konusunda çalışmalar yürüteceklerine dikkat çekti.
Metro hattının tasarruf sağlaması planlanıyor
Gebze Darıca Metro Hattı’nın önümüzdeki 25 yılda toplamda 2 milyar 734 milyon euro kazanç sağlayacağını ifade eden Karaismailoğlu, bu kazancın detaylarını, “Karayolu bakım ve işletme kazancımız; 356 milyon euro, kaza maliyetleri azalmasından kaynaklı kazancımız; 7,5 milyon euro, hava, toprak su temizliği ile birlikte iklim, yeşil alan ve biyolojik çeşitlilik şeklindeki dışsal fayda olarak yaklaşık 9,5 milyon euro, zaman kazancı olarak 2 milyar 361 milyon euro olmak üzere toplamda 2 milyar 734 milyon euro kazanç sağlayacağız” sözleriyle açıkladı.
Türkiye’deki şehir içi raylı sistem yatırımları sürüyor
Karaismailoğlu açıklamalarında, Türkiye genelinde 12 ayrı şehirde toplam 812 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının işletildiğini ifade etti. Bakanlık olarak bir yandan şehirlerarası demiryolu ağını geliştirdiklerini bir yandan da Türkiye’deki şehir içi raylı sistem yatırımlarını sürdürdüklerini belirten Karaismailoğlu, şu anda mevcut olan hatların 312,2 kilometrelik bölümünün bakanlık tarafından yapıldığını vurgulayarak, “Bakanlığımız tarafından yapımı devam eden 14 şehir içi raylı sistem hattımızda da inşaatlarımız devam ediyor. Bunların toplam uzunluğu 185 kilometre” dedi.