27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Afrika’nın en uzun demiryoluna yine Yapı Merkezi imzası!

Dünya çapında dev projelere imza atan Yapı Merkezi, Tanzanya’daki Darüsselam – Mwanza Demiryolu hattının ilk üç fazından sonra 4. faz çalışmalarını da üstlendi. 1915 Çanakkale Köprüsü ile dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsüne imzasını atan Yapı Merkezi, şimdi de Afrika’nın en uzun demiryolunun yeni bir fazının yapımını üstlenerek bir Türk firmasının dünyadaki en uzun demir yolu işine imza attı.

Tanzanya Darüsselam – Mwanza Demiryolu hattının birinci ve ikinci fazlarındaki başarılı çalışmalarının ardından geçtiğimiz aralık ayında projenin üçüncü faz çalışmasının yapım işini de alan Yapı Merkezi, 7 ay gibi kısa bir zaman sonra aynı projenin 4. faz çalışmalarını da üstlendi. Yapı Merkezi, 900 milyon dolarlık bu projeyi 42 ayda tamamlamayı planlıyor. Tanzanya’daki anahtar teslim tek hat demiryolu projesindeki tüm altyapı işlerine ilave olarak; Tabora ile İsaka şehirleri arasındaki toplam 3 istasyon, bakım atölyesi ve depo alanı, Demiryolu Enstitüsü’nün inşaası, 165 km’lik tek hat demiryolunun yan hatlarıyla birlikte yapımı, sinyalizasyon, telekom ve elektrifikasyon işlerinin de tümünü Yapı Merkezi üstlenmiş bulunuyor.

Yapı Merkezi projenin ilk 2 fazındaki başarılı çalışmaları sebebiyle 3. faz çalışmalarını da aralık ayında üstlenmişti. Aradan geçen 7 ay gibi kısa bir zamanda da projenin 4. faz çalışmasını alan Yapı Merkezi böylece Afrika’nın en uzun demiryolunun yapımını da üstlenerek bir Türk firmasının dünyadaki en uzun demir yolu işine imza attı. Tanzanya’daki anahtar teslim tek hat demiryolu projesindeki tüm altyapı işlerine ilave olarak; Tabora ile İsaka şehirleri arasındaki toplam 3 istasyon, bakım atölyesi ve depo alanı, Demiryolu Enstitüsü’nün inşası, 165 km’lik tek hat demiryolunun yan hatlarıyla birlikte yapımı, sinyalizasyon, telekom ve elektrifikasyon işlerinin de tümünü Yapı Merkezi üstlenmiş bulunuyor. Yapı Merkezi, 900 milyon dolarlık bu projeyi 42 ayda tamamlamayı planlıyor.

Kilit öneme sahip proje

Tanzanya’da Tabora’dan İsaka’ya uzanan demiryolu hattının 4. faz çalışmaları için, 4 Temmuz 2022 tarihinde Darüsselam’da düzenlenen imza töreni Tanzanya Devlet Başkanı Samia Suluhu Hassan, Tanzanya Finans Bakanı Dr. Mwigulu Nchemba, Tanzanya Çalışma ve Ulaştırma Bakanı Prof. Makame M. Mbrawa, Tanzanya Ankara Büyükelçisi Korgeneral Yacoub Mohamed, Tanzanya Demiryolları Yönetim Kurulu Başkanı Prof. John W. Kondoro, Tanzanya Demiryolları CEO’su Masanja Kadogosa ve Yapı Merkezi Holding CEO’su Aslan Uzun’un katılımıyla gerçekleştirildi. Tamamlandığında Darüsselam ile Mwanza’yı birbirine bağlayacak olan toplam 1.211 km’lik demiryolunun 4. fazı olan proje, aynı zamanda Tanzanya Demiryolları’nın (TRC) yatırım programı içinde de yer alan Burundi sınırına giden Tabora – Kigoma demiryolu hattı için de kilit öneme sahip bulunuyor.

165 km’lik 4. faz da Yapı Merkezi’nde

İmza törenine katılan Aslan Uzun, Afrika’da bugüne kadar gerçekleştirdikleri başarılı projelere bir yenisini daha ekliyor olmanın mutluluğunu yaşadığını belirterek şunları aktardı: “Tanzanya’da gerçekleştirmekte olduğumuz, Doğu Afrika’nın en hızlı tren hattı, Darüsselam-Mwanza Demiryolu’nun ilk 3 kısmının yapımını da şirketimiz üstlenmişti. Geçtiğimiz günlerde Sahra Altı Afrika’nın ilk elektrikli lokomotifi hattımız üzerinde test sürecine başladı. Tanzanya Demiryolları yetkilileri, Yapı Merkezi’nin titizliği ve iş kalitesine duydukları güven nedeniyle, Tanzanya Cumhuriyeti’nin bu çok önemli demiryolu hattının 4. bölümünün yapım işini de bize emanet etti. Söz konusu projenin 165 km’lik 4. fazı için imzaları attık. Bu ikonik ve çevre dostu projenin önemli bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz.”

Yapı Merkezi 3 kıtada 4.000 km’nin üzerinde demiryolu inşa etti

1965 yılında kurulan Yapı Merkezi uluslararası arenalarda dev projelere imza atan bir Türk inşaat firması olarak taşımacılık, altyapı ve genel müteahhitlik alanlarında global öncü oldu. 2021 yılı sonu itibariyle 3 kıtada 4 bin kilometrenin üzerinde demiryolu ve 62 raylı sistem projesini başarıyla tamamlayan firma, dünyada günde 3,5 milyondan fazla yolcunun güvenle taşınmasını sağlıyor. Yapı Merkezi, 2016 yılında Asya ve Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından karayolu tüneli ile birleştiren Avrasya Tüneli Projesi’ni tamamladı. Yapı Merkezi liderliğindeki Ortak Girişim’in 2017 yılında ihalesini aldığı, dünyanın en uzun (2.023m) orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü ise teslim tarihinden 18 ay önce tamamlanarak 18 Mart 2022 yılında hizmete açıldı.

Yapı Merkezi’nin, Tanzanya, Etiyopya, Senegal, Zambiya, Cezayir, Fas ve Sudan gibi diğer Afrika ülkelerinde de devam eden ve tamamlanmış ulaşım projelerinde imzası bulunuyor. 19 binden fazla çalışanıyla Yapı Merkezi, aranan ve güven duyulan bir “dünya markası” olma vasfını gittikçe pekiştirmeyi, Türkiye’nin ve dünyanın bayındırlık tarihindeki seçkin konumunu sürdürmeyi hedefliyor. Engineering News-Record – ENR tarafından her yıl belirlenen TOP 250 Global Müteahhitler Listesi’nde 2021’de 68. sırada yer alan Yapı Merkezi, Raylı Sistemler-Toplu Taşıma Listesi’nde de 9. sırada yer aldı.

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Greatest Essay Writing Providers Reviews 2022

SONRAKİ HABER

How to Find a Cheap Write My Essay Service

BENZER HABERLER