27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Wirtgen, Keflavik Havalimanı’nda kalitesini gösterdi

İzlanda’nın başkenti Reykjavik’ten yaklaşık 50 km uzaklıktaki Keflavik Havalimanı’nın askeri kısmında yer alan apron ve tehlikeli madde alanı genişletildi. Proje alanındaki beton yolların yapımını üstlenen Wirtgen’in Kayar Kalıplı Finişeri SP 62i ile toplam 35 bin metreküp beton döküldü.

İzlanda’nın Reykjavik kentinden yaklaşık 50 km uzaklıkta yer alan liman şehri Keflavik’teki havalimanının askeri kısmının 75 bin metrekarelik alanı kapsayan apron ve tehlikeli madde kısmında genişletme çalışmaları yapıldı. Projede yer alan Wirtgen Kayar Kalıplı Finişer SP 62i modeli, tek katmanlı olacak şekilde 7,62 metre genişliğinde ve 41 cm ile 45 cm arası değişen kalınlıkta günde 900 metreküp, proje toplamında ise 35 bin metreküp beton serdi. Havalimanı, ABD tarafından kullanıldığı için serim şekli ABD emperyal ölçülerine göre gerçekleşti.

SP 62i ile proje rahat bir şekilde ilerledi

İzlanda’nın güneybatısındaki Reykjanesskagi yarımadasındaki iklim koşulları nedeniyle, proje için inşaat sezonu temmuz ayının başından eylül ayının sonuna kadar ki sürede yapılacak şekilde planlandı. İnşaat süresini kısaltabilmek için, ayrı şekilde konumlanan pistler, önceden sabit kalınıp, kurulumundan vazgeçildi. Hassas direksiyon ve seviyeleme sistemi, otomatik düzleştirici sistemiyle en son teknolojiyi kullanan SP 62i, proje ekibinin işini büyük ölçüde hafifletti.

Yol çalışmaları titiz bir şekilde gerçekleşiyor

Uçuş alanlarındaki beton yolların yüzeylerinin genel olarak çok düşük bir yanal bükülmede olmasına dikkat ediliyor. Keflavik Havalimanı’nın da uçuş işletim yüzeyi yüzde 1 oranında düşük bir yanal bükülme oranına sahip. Bağımsız bölümlerin doğru bir şekilde yüksekliğinin yapılması için yanlara monte edilen ankrajlarla birbirine bağlanmış 31 bağımsız anodan yapıldı. Anoların dış kenarları kayar kalıp yöntemi ile yapılması serim için son derece önemli bir ihtiyaç oluyordu. Boydan boya tam olarak dik açılı olmaları ve düşme olmaması için hatasız üretilmeleri gerekiyordu. Ancak bu ilerleme, gelecekteki işlemler sırasında yağmur suyunun olması gerektiği gibi tahliye edilmesini ve genleşme derzlerinde su birikmesini engelleyebilir.

Wirtgen uygulama teknisyenleri tüm süreçte çözüm odaklı bir yaklaşım sergiliyor

Beton her zaman temel malzemeler olan çimento, su ve farklı agregalardan üretiliyor. Yapının sonraki yüklenmesinden kaynaklanan gereksinimleri karşılayabilmek için bazı katkı maddelerine ve belirtilen ana bileşenlerin daha kesin bir şekilde değerlendirilmesi gerekiyor. Keflavik Havalimanı’nın genişletilmesi için C35/45 basınç dayanımı sınıfına sahip beton ve 45 N/mm² basınç dayanımına (kübik beton numunesi) ulaşmak için beton reçetesi Wirtgen uygulama mühendislerinin desteğiyle belirlendi. Bu doğrultuda kayar kalıplı finişer ile serme işlemi optimize edildi. Deneme alanları olmadığı için işlemler pilot pistlerle başladı. Bu işlemler sonucunda sıkıştırma, basınç dayanımı, düzgünlük, profile uygun konum ve yüzey pürüzlülüğü gibi talep edilen tüm parametrelerde en iyi kaliteyi gösterdi.

default

Yüksek mühendislik seviyesi yüksek başarı oranı

Uçuş alanlarında yüzey düzgünlüğünün çok iyi bir seviyede olması gerekiyor. Keflavik Havalimanı’nda izin verilen maksimum tümsekler, 4 metrede 4 milimetre olacak şekildeydi. Ancak TP Eben 2007’ye göre ölçüm sapmalarının çok düşük seviyede olduğu ve elde edilen düzlüğün gerekenden çok daha yüksek olduğunu gösterdi. Projede Şantiye Müdürü ve Beton Teknisyeni olarak görev alan Hendrik Wendt, “Biz bu projede Wirtgen ekibinin mükemmel iş birliğini bir kez daha deneyimleme şansını elde ettik. Bu sırada hem planlama aşamasında hem de yerinde danışmanlıkta çok iyi öneriler aldık ve proje boyunca etkili bir şekilde desteklendik. Bu yüzden şantiyede sorunsuz bir iş akışı gerçekleştirdik” dedi.

Keflavik Havalimanı’nın genişletilmesi ile ilgili veriler

İnşaat projesi

Apron uzunluğu: 280 m

Apron eni: 235 m

Tehlikeli madde alanı uzunluğu: 120 m

Tehlikeli madde alanı eni: 76 m

Serim verileri

Ön görülen yanal eğim: ≤ %1

Serme eni: 7,62 m (25 ft)

Serme yüksekliği: 41 cm (16 in) – 45 cm (18 in)

Günlük serim kapasitesi: 900 m³

Toplam yol yüzeyi: yakl. 75.000 m²

Genel

İnşaat şirketi: HIB Iceland Ehf

İnşaat süresi: 07–09/2021

Kullanılan Wirtgen makineleri: SP 62i

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Yapı Merkezi’nin Slovenya’daki tünel projelerinde ilk ışık göründü!

SONRAKİ HABER

Danimarka, Türkiye ile inşaat alanında küresel iş birliğini artırmak istiyor

BENZER HABERLER