27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Gaziantep Havaalanı Projesi’nde PERI Kalıp ve İskele Sistemleri Tercih Edildi

PERI Kalıp ve İskele sistemleri, Gaziantep’in Oğuzeli ilçesinde inşaatı gerçekleştirilen Gaziantep Havaalanı Terminal Binası ile Apron Projesi’nde yer alıyor. Projenin inşaat sürecini daha kolay hale getiren PERI sistemleri, aynı zamanda projenin Ana Yüklenicisi olan EMT İnşaat için şantiyede güvenlik ve maliyet açısından avantaj sağladı.

PERI Kalıp ve İskele sistemleri Türkiye’nin önemli projelerinde yer almaya devam ediyor. Firma son olarak ana yükleniciliğini EMT İnşaat’ın üstlenmiş olduğu ve inşaatına 2018 yılında başlanılan Gaziantep Havalimanı ile Apron Projesi’nde tercih edildi. Gaziantep Havalimanı, Diyarbakır’dan sonra Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinin köprülü (6 Adet) olarak inşa edilen ikinci havaalanı olacak. Bölge için oldukça önemli olan havalimanı projesinde PERİ’nin Trio kolon kalıp sistemi, PERI Up Rosett sistem yük iskelesi ile ağır yükler ve masa sistemleri için kullanılan hesaplı yük kuleleri kullanıldı. EMT İnşaat Proje Müdürü Mustafa Nasif, PERI’den temin ettikleri dayanımı yüksek, zamandan tasarruf ettiren, güvenli kalıp ve iskele sistemleri sayesinde şantiyedeki imalatları en verimli şekilde gerçekleştirdiklerinin altını çizdi. Gaziantep Havaalanı tamamlandığında yıllık 4 milyon yolcuya hizmet verebilecek.

Projede kullanılan PERİ sistemleri

Projede toplamda yaklaşık 4 takım h=9 metre PERI Trio Kolon Kalıp Sistemi kullanılmış. Siste minimum hazır panel kalıp sistemi olması sebebiyle ön kalıp montajıyla uğraşılmamış. 80 kN/ m2’lik yüksek beton basınç dayanımına sahip Trio Panel Kalıp Sistemi ile güvenli ve hızlı kalıp devri yapılabiliyor. Değişik geometrilere sahip olan şaftların kalıp devri Trio Panel Kalıp Sisteminin sahip olduğu değişik boyuttaki paneller ve esnekliği vasıtası ile kolayca sahada yapılabiliyor.

Projede kullanılan A= 210 m2 h=35,60 m PERI UP Rosett Sistem Yük İskelesi ise her türlü geometrideki yapıya ve yüklere uyum sağlayabiliyor. 3 yönde de bağlantı noktalarının sık aralıklarla atılabilir olması sayesinde istenilen her bölgeye uyarlama imkânı var. Yatay bağlantı elemanlarının yüksek rijitliği sayesinde iskele sisteminin kurulu hali vinç yardımı ile kolayca taşınabilir. Yük transferinin en iyi şekilde yapılabilmesi için PERI Kalıp Sistemleri ile koordine edilmiş. Sistemin yatayda ve düşeyde 25 ve 50 cm aralıklarla bağlantı noktalarının olması farklı geometrideki yapılar ve yükler altında en iyi uyumu sağlıyor. Bunun yanı sıra bu iskele sisteminin geniş çaplı kullanım alanlarının olması ve kendi ağırlıklarının da düşük olması kullanıcı için çok düşük maliyetli çözümler üretiyor.

Projede kullanılan h = 10.00 m, A = 6,525 m² PD 8 Sistem ise; ağır yükler ve masa sistemleri için hesaplı yük kuleleri. R 150 ve R 110 çerçeve yükseklikleri ile ayar mili açılma boylarının uzunlukları sayesinde, izin verilen maksimum yüksekliğin geçilmediği takdirde her döşeme yüksekliğine uyarlanabiliyor. PD 8 kaldırma kancaları kullanılarak masa sistemleri vinç yardımıyla taşınabiliyor.

“PERI ile imalatları en verimli şekilde gerçekleştirdik”

PERI ile yaptıkları çözüm ortaklığının oldukça verimli olduğunu ifade eden EMT İnşaat Proje Müdürü Mustafa Nasif, PERI sistemleri ile verimli bir çalışma yürüttüklerini belirtti. Nasif, “Gaziantep Havaalanı Projesinin ana yükleniciliğini üstlendiğimiz süreçte PERI’den temin ettiğimiz dayanımı yüksek, zamandan tasarruf ettiren, güvenli kalıp ve iskele sistemleri sayesinde şantiyemizdeki imalatları en verimli şekilde gerçekleştirdik. Gerekli üst düzey mühendislik şartlarını sağladığımız sistemler, lojistik ve süpervizörlük de dahil tüm hizmetleri için PERI’ye teşekkür ederiz” dedi.

Projenin detayları

1 Haziran 2018 tarihinde inşaatına başlanmış olan Gaziantep Havaalanı Projesi, tamamlandığında Diyarbakır’dan sonra Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinin köprülü (6 Adet) olarak inşa edilen ikinci havaalanı olacak. Proje kapsamında mevcut terminal binası 11.396 m2’lik bir alanda dış hatlar olarak düzenlenecek, yeni yapılacak otopark binasının zemine oturum alanı 25.878 m2, toplam alanı ise 75.253 m2 olacak şekilde 2051 aracı kapsayabilecek. 67.085 m2’lik yeni terminal binası 6 adet sabit yolcu köprüsüne sahip olacak ve yeni yapılacak terminal apronu 53.298 m2 (340 m x 156 m) ‘lik bir alana sahip olacak. Mevcut apron uçak kapasitesi 10 adet orta gövdeli uçak iken yeni apron uçak kapasitesi 6 adet orta gövdeli uçak olacak. Yeni yapılacak otobüs otoparkı 1613 m2  alana 14 araç kapasitesine, viyadük 6136 m2 alana, asfalt yapılacak yollar ve otopark 32.743 m2  alana sahip olacak.

EMT İnşaat

Projenin ana yüklenicisi olan EMT İnşaat Turizm San. Ve Tic. A.Ş., genel inşaat taahhüt işlerinde lider olmak hedefi ile 1996 yılında kurulmuş. EMT İnşaat, gerçekleştirmiş olduğu projelerde, “Üstün kalite, zamanında teslim ve uyumlu işbirliği” prensipleri sayesinde müşterilerinin ve piyasanın takdir ve güvenini kazanarak, kendisine sektörde seçkin bir yer edinmiş. Gerçekleştirmiş olduğu tüm taahhüt ve proje işlerinde, konusunda uzmanlaşmış kadrosu, bilgi birikimi ve çağdaş bakış açısı, uygulamakta olduğu çağdaş inşaat metotları ve teknolojisi ile inşaat sektöründe başarılı olmuş olan firma daima en iyiyi hedefleyerek yurt içi ve yurt dışında birçok projelere imza atmış.

Proje: Gaziantep Havaalanı Terminal Binası İle Apron Yapımı

Yer: Oğuzeli/Gaziantep

Ana Yüklenici: EMT İnşaat Turizm San. Ve Tic. A.Ş.

Proje Müdürü: Mustafa Nasif

İnşaat Süresi: 15 ay

Servis: PERI Gaziantep Bölge Müdürlüğü

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

SONRAKİ HABER

TMB: Kentsel dönüşüm projeleri için çimento fiyatları istikrarlı olmalı

BENZER HABERLER