27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Aşılması Gereken Engeller

Andy Brown, Latin Amerika bölgesinin pazardaki geniş potansiyelinden yararlanabilmesi için aşılması gereken birçok engeli olduğunu yazıyor.

Covid-19 salgını, çoğu yeni olan çok sayıda soruna neden oldu. Ancak aynı zamanda mevcut sorunları ve zayıflıkları daha da kötüleştirdi; Daha önce çatlakların olduğu yerde, Covid-19 onları parçaladı. Latin Amerika’nın çoğu için pandeminin sağlıksal, toplumsal ve ekonomik etkisinden kurtulmak, Kovid-19 vurmadan önce bölgenin sorunları artmakta olduğu için, basit bir iş olmayacak.

Bölgenin en büyük ülkesi ve ekonomisi olan Brezilya için durum böyle. Ülkedeki sorunlar 2014-2016 durgunluğundan bu yana net bir çözüm olmadan sürüncemede kalmış; son beş yılda ülke %1’den fazla olmayan bir büyüme oranı ve %14 civarında sabitlenen bir işsizlik seviyesi gördü. Ulusal Ticaret Konfederasyonu verilerine göre, ülkede 2015 ve 2020 yılları arasında yaklaşık 36.600 fabrika kapandı.

Ülkenin temel faiz oranının %2’ye düşmesi, şirketlerin ve yatırımcıların uzun vadeli projelere yatırım yapmak ve işletmek için teklif verdiği belirli ekonomik sektörleri canlandırdı, ayrıca imtiyaz modeli kullanılarak gayrimenkul ve konut inşaatının geri kazanılmasında kesinlikle rol oynadı. Yakın zamanda yapılan bir dizi açık artırmada, yatırımcılar 22 havaalanı, beş liman, bir demiryolu hattı ve çok sayıda yol çalışması dahil olmak üzere projelere yaklaşık 10 milyar dolar akıttı.

Financial Times’a göre, Brezilya’nın altyapı bakanı, gelecek yılın sonuna kadar imtiyaz projelerine yapılan yatırımların ardından ülkenin karayolları, demiryolları ve havaalanlarının gelişiminde bir patlama öngördü. Tarcísio Gomes de Freitas gazeteye verdiği demeçte, “Brezilya muazzam bir şantiye haline gelecek” dedi.

Metro Hattı Modası

Bölgedeki inşaat trendlerinden biri metro hatları gibi görünüyor – Latin Amerika’nın ana şehirlerinin çoğu trafik sıkışıklığından muzdaripken bunun arkasında bir mantık var. Peru’nun başkenti Lima’da, şehrin ilk tamamı yer altında olan hattı olacak Hat 2’nin inşaatı devam ediyor.

Le Lima Metro Hattı 2 projesi, Peru’nun en büyük altyapı girişimlerinden biri konumunda. Lima’da trafik sıkışıklığını hafifletmeyi planlıyor; şehir, ülke nüfusunun yaklaşık üçte biri olan on milyona yakın nüfusa bulunduruyor.

İlk bölümün, Eylül ayında bir deneme süreci ile başlaması ve tüm hattın 2023’te hazır olduğu bildirilmesi tahmin ediliyor. Proje, Peru İçişleri Bakanlığı tarafından 35 yıllık imtiyazla ödüllendirilen Metro de Lima Línea 2 SA (MDL2) tarafından yürütülüyor. Ulaştırma ve Haberleşme ülkenin ulaştırma altyapısı düzenleyicisinin denetimi altında olacak. Projenin tahmini maliyeti 5,8 milyar doları buluyor.

Onlarca yıl süren çalışmalar ve tartışmalardan sonra, Kolombiya’nın başkenti Bogota, 2019 yılında China Harbour Engineering Company (CHEC), Xi’an Metro Company ve Bombardier’den oluşan bir konsorsiyuma metro inşası için bir sözleşme verdi. 5 milyar Dolar değerindeki proje, yap-işlet-devret modeli kapsamında geliştirilecek. Bogota Metrosu, 23,96 km uzunluğunda, yükseltilmiş hızlı toplu taşıma hattı olarak yapılacak. Bogota Metrosunun İlk Hattının 2027’de testlere başlayacağı ve 2028’in ikinci çeyreğinde tamamen ticari olarak faaliyete geçeceği tahmin ediliyor.

 

Arjantin’in Finansman Sıkıntısı

Bölgedeki en büyük ikinci ülke olan Arjantin, büyük rakibi Brezilya’dan çok da farklı olmayan sorunlar yaşıyor. Ülke, para biriminin dolar karşısında güçlü bir devalüasyonu, borçluluğun artması ve uluslararası ticarete daha düşük katılımın acısını çekti. Bu, uluslararası finansal rezervlerin bulunmamasına ek olarak, nüfus için daha düşük büyüme ve gelire yol açtı.

Ekonomi Bakanı Martín Guzmán, geçtiğimiz günlerde Uluslararası Para Fonu (IMF) ile görüşmek üzere ABD’nin New York kentine gitti. Gündemde, Arjantin’in IMF’nin 2018-2019 yılları arasında Hazine’ye ödediği 45.000 milyon Dolar tutarındaki ödemeyi ertelemek için imzalayacağı gelecekteki programın tartışılması yer aldı.

Salgının acımasız etkisi ve Alberto Fernández hükümetinin, insanların yayılmasını durdurmak için hareketi üzerinde son derece kısıtlayıcı önlemler alma seçeneği, ekonomiyi büyük ölçüde etkiledi. Dünya Bankası, ülkenin GSYİH’sının 2020’de %9,9 düştüğünü ve bu 2002’den bu yana en büyük gerileme olduğunu tahmin ediyor. Arjantin’in aşı programı en azından ilerliyor olsa da, organizasyon 2021 için yalnızca %4,9’luk bir toparlanma öngörüyor.

Arjantin hükümetinin ekonomik faaliyeti canlandırmaya çalıştığı yollardan biri, ülkenin farklı bölgelerindeki konut kompleksleri için işlerin ödüllendirilmesi yöntemi oluyor. Programın en son duyurusu, Buenos Aires eyaletindeki Tapalqué, Benito Juárez ve Pehuajó kasabalarında 172 konutun yapım ihalesiydi. Bu projede 730 milyon Arjantin peso’su (8,5 milyon Dolar) tutarında bir kamu yatırımı bulunuyor.

Bölgesel Kalkınma sekreteri Luciano Scatolini,“Bu ihalelerle Arjantinliler için konut ve iş üretmeyi amaçlıyoruz. Bir yandan, daha fazla ailenin ilk evlerine erişmesine izin veren yeni gelişmelerin inşası yoluyla; diğer yandan, bölgesel ekonomi üzerinde büyük etkisi olan yerel tedarikçilerin katılımı sayesinde bu projeleri gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz,” şeklinde açıklamalarda bulundu,

Arjantin’de devam eden inşaat sektörüyle bağlantılı diğer girişimler, ulusal yollar ve küçük otoyollar üzerindeki çalışmaları pandemi sırasında bile Ulusal Karayolları Departmanı ile karayolu altyapısı sürdürüyor.

İyimser Bir Gelecek

Kolombiya ekonomisi 2020’de GSYİH’nın %6,8’i kadar düştü, inşaat sektörü 2020’de 2019’a kıyasla %27,7’lik bir daralma yaşıyor. Bu büyük düşüşe rağmen, Kolombiya’daki inşaat mühendisliği şirketi Construcciones El Cóndor’da proje yöneticisi olan Alberto Arango López , “Şili’den sonra sektörde risk avantajı açısından en cazip ikinci ülke olarak konsolide ederek, hükümetin çıkarlarına dayalı pozitif büyüme beklemek için koşulların mevcut olduğunu düşünüyoruz” dedi.

Kolombiya hükümeti 4G ve 5G altyapısına yatırım yapıyor ve önemli altyapı çalışmaları yoluyla ekonomik yeniden etkinleştirme taahhüdünde bulundu. Örneğin, artan kamu yatırımları nedeniyle ulaşım altyapısının inşasının ülke tarihinin en iyi anlarından birini yaşadığı söyleniyor. Ayrıca Covid-19 nedeniyle durdurulan inşaatların yeniden başlatılmasına odaklanıldığı söyleniyor.

Bölgenin üstesinden gelinmesi gereken birçok sorunu var, ancak Latin Amerika’da var olan büyük potansiyelden şüphe yok. Pek çok şey başarılı bir aşının piyasaya sürülmesine bağlıdır – şu anda bölgedeki birçok ülkede verilen aşı çok fazla etkili değil, ancak bu gerçekleşirse 2021’de güçlü bir büyüme takip edecek.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Güçlü Bir Pazar

SONRAKİ HABER

Türkiye Müteahhitler Birliği İnşaat Sektörü Analizini Açıkladı

BENZER HABERLER