27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Her Zamankinden Daha Fazla Hassasiyet

Hafriyat sektörünün en önemli makinelerinden olan Buldozerler büyük miktarda toprağı hareket ettirebilme özellikleri ile firmaların işini oldukça kolaylaştırıyor. Andy Brown buldozer piyasasındaki son gelişmeleri  yazdı.

ABD merkezli Goliath Caterpillar ve öncü şirketleri, 1920’lerde ve 1930’larda paletli dozeri geliştirip yaygınlaştırmakla tanınıyor. Buldozerler ağırlıklı olarak Kuzey Amerika kullanılıyor.

Off-Highway Research’ten alınan bilgiye göre, 2018 ve 2019’da küresel pazar yılda yaklaşık 25.000 dozer satışıyla zirveye ulaştı ve bunların yaklaşık % 45’i Kuzey Amerika’da satıldı. Çin, dünyanın en büyük ikinci pazarı olmasına karşın iyi bir yılda bile, dozer satışları genellikle ABD’nin yarısından azdır.

Off Highway Research’ün Genel Müdürü Chris Sleight, “Nispeten büyük ve çekici bir pazar olmasına rağmen, dünya çapında faaliyet gösteren çok sayıda dozer üreticisi yok. Case, Caterpillar ve John Deere, kökleri Amerika’da bulunan üreticiler. Avrupalı ​​üreticiler ise Liebherr ve LiuGong Dressta. Asya’da, Komatsu tek Japon üretici iken, BEML’in erişimi Hindistan’daki ana pazarının çok ötesine geçmiyor” dedi.

 

Yeni ürün lansmanı

Son yirmi yılda buldozer alanında – en önemlisi Shantui – bir dizi Çinli üretici ortaya çıktı, ancak bunların çoğu düşük hacimli üreticiler. Buldozer üreticileri arasında Caterpillar önemli bir üretici olmaya devam ediyor. Bu nedenle OEM’in yeni bir ürün piyasaya sürdüğü haberi önemli.

D7E’nin yerini alan yeni 29,7 ton  Cat D7 dozer, üretici tarafından yüksek tahrikli alt takım tasarımı, artırılmış performans ve kullanımı kolay teknoloji özelliklerinin en geniş seçeneği sunduğu söyleniyor. D7E, dünya çapında satışa sunulacak ve optimum yakıt ve dozerleme verimliliğinin yanı sıra kullanım kolaylığı sunan tam otomatik 4 vitesli bir şanzımana sahip olacak.

D7, çok çeşitli teknoloji özelliklerine sahip olacak – Caterpillar’ın Ürün Uygulama Uzmanı Jean-François Villard, International Construction’a üretkenliği artıran iki tür teknoloji olduğunu söyledi. Villard, “Operatörün daha verimli olmasına yardımcı olan, operasyon sırasında makineyi otomatikleştiren Assist teknolojisi sayesinde GPS altyapısı gerektirmez ve birçok operatör için hayatı kolaylaştırıyor. Blade Load Monitor gibi bir Assist özelliği, makinenin ne kadar verimli dozerleme yaptığına dair gerçek zamanlı geri bildirim sağlıyor. Operatör bunu ana kontrol ekranındaki bir imleç üzerinde görebiliyor. Diğer önemli özellik ise operatörün bıçak kolunu kullanmasına gerek kalmadan bıçaktaki yükü otomatik olarak yöneten AutoCarry. Ayrıca GPS altyapısını kullanan 3B kılavuz teknolojisi de mevcut. D7, yaklaşık % 6 daha fazla ağırlık ve % 12 daha fazla beygir gücü ile D7E’ye göre saatte % 8’e kadar daha fazla malzeme hareket ettirirken, bıçak kapasitesi % 10 artıyor.

Bu sektöre bir başka yeni gelişme ise, kısa süre önce Dressta’nın şirketin yeni TD-15M serisi-2 dozerinin lansman aşamasında olduğu haberi ile duyulması. Dozerin, operatör konforu düşünülerek tasarlandığı, sessiz ve rahat bir kabin ve kullanımı kolay kontrolleri, hassas kontrol için ergonomik kumanda kolları, yüksek görünürlüklü LCD kabin içi ekran ve Bluetooth, USB cihaz bağlantısı sağlayan gelişmiş bir operatör arayüzü ile eşleştirdiği söyleniyor.

Dozerde görüş açısının çok önemli olduğu için kabinde % 33 daha fazla cam yüzey alanı, bıçak köşelerine net görüş hatları sunan konik bir motor kaputu, bir arka görüş kamerası ve ek bıçak aydınlatması var.

Dozerin motoruEPA Tier 4 final / EU Stage V emisyon düzenlemelerine uygun, turboşarjlı Cummins B6.7, 173 kW (232 hp) motorla güçlendirilmiştir. Cummins QSC8.3 motorlu EPA Tier 3 / EU Stage IIIA olarak da mevcut.

İki ön ayarlı mod seçeneği ile Dressta, operatörün yakıt tasarrufu yapmasının ve tekrarlayan vites değişimini azaltarak odaklanmaya devam etmesinin kolay olduğunu söylüyor. Operatör, göreve uyacak modu basitçe seçerek: mod bir, birinci vites ileri hareketi ve ikinci vites geri hareketini kullanarak zorlu dozerleme koşullarında daha hızlı döngü süreleri elde etmek içindir; mod iki ise, her iki yönde ikinci vitesi kullanan daha hafif işler için ideal.

Verimlilik kazanımları

Makine ne kadar büyükse, herhangi bir üretkenlik artışının potansiyeli o kadar büyük olur. Bir makine günde tonlarca kiri itiyorsa, üretkenlikteki sadece, örneğin% 5’lik bir artış, çok fazla toprağa eşit olacak.

Müşterilerin buldozerlerinden ne talep ettikleri sorulduğunda, Komatsu America Ürün Pazarlama Müdürü Jon Jennings şunları söyledi:

“Müşterilerin peşinde olduğu şey şeylerin bir karışımı: daha fazla üretkenlik, dolayısıyla saat başına daha fazla kir; verimlilik, galon yakıt başına daha fazla kiri hareket ettiriyor. Fazla yakıt kullanmadan işlerini tamamlamak için bol güce sahip güçlü ve güvenilir bir makine istiyorlar. Ve tabii ki, operatörlerinin de rahat olmasını istiyorlar. Yeni D71’imiz, tüm bu talepleri karşılayan bir dozer örneğidir. Daha büyük işler için yeterli güce sahip orta boy bir dozerdir. Golf sahası yapımından otoyol projelerine kadar şantiyede hassasiyet sunuyor çünkü çok yönlü bir performans sergiliyor” dedi.

Dozer, müteahhitlere, özellikle daha az deneyimli operatörlerle üretkenliği önemli ölçüde artırma potansiyeli sunan akıllı Machine Control 2.0 ile birlikte gediğini ifade eden Jon Jennings, “İnşaat endüstrisinin tüm yönlerinde, teknoloji üretkenlikte önemli bir atılım sağlayabiliyor. Teknolojinin odak noktası kesinlikle son dozajlama için makine kontrolü olmuştur. Komatsu, 2013 yılında Akıllı Makine Kontrolünü ilk sunduğumuzdan beri makine kontrolünde lider olmuştur. Akıllı Makine Kontrolü 2.0’ı hidrostatik şanzıman (HST) dozer hattımızda piyasaya sürdüğümüzü söylemekten gurur duyuyorum” şeklinde ifade etti.

IMC’ye yapılan güncelleme, Tilt Steering Control gibi makine kontrolüne yeni özellikler getiriyor (yönü korumak için ağır dozerleme sırasında bıçak açısını otomatik olarak ayarlar) ve makine kontrol teknolojisinin üst toprağın sıyrılmasından son tesviye işlemine kadar kullanılmasını sağlıyor.

Jennings, “Bu pazarda bir ilk” diye ekliyor. “İMC 2.0’ımız ayrıca Hızlı Yüzey Oluşturma özelliğini de içeriyor. Bunun anlamı, operatörlerin bir düğmeye basarak geçici bir tasarım yüzeyi oluşturabilmesidir. Diğer iMC 2.0 işlevleriyle birleştiğinde, ekipler bitiş dereceli modeli beklerken otomatik girdiyi kullanarak soymaya veya yaymaya başlayabilir” ifadelerini kullandı.

Tüm seviyelerde teknoloji karşılama

John Deere İnşaat ve Ormancılık Çözüm Pazarlama Müdürü Matt Goedert, teknolojinin dozerler üzerinde giderek daha fazla uygulandığını kabul ediyor. Ayrıca, teknolojinin daha “giriş seviyesi” yönleri için hala önemli bir yerin olduğu anahtar noktasını vurguluyor.

“Teknoloji hızlı bir şekilde geliştikçe, inşaat endüstrisinde daha uygun hale geliyor ve dozerler buna bir istisna değil. 3D tesviye kontrol sistemlerinin benimsenmesi son beş veya daha fazla yılda önemli olsa da, giriş seviyesi tesviye kontrol teknolojisinin benimsenmeyi artırması ve görevleri basitleştirmesi için hala bir yer var, “diye yorumluyor.

Goedert , “Geçen yıl John Deere’de 700L ve 750L tarayıcılarda Eğim Kontrolünü başlattık ve yakın gelecekte daha küçük modellere genişleteceğiz. Eğim kontrolü, 3B model veya baz istasyonu veya lazer gibi harici referans kullanmayan daha az karmaşık bir teknoloji ihtiyacını karşılar” dedi.

Goedert, Deere’in çözümünde eğim kontrolünün iki çalışma modu olduğunu açıklıyor: Hedef ve kumanda kolu. Her mod, birçok uygulamada basitleştirilmiş çalışmaya izin verir – bu, makine baş üstü engeller altında çalışıyorsa veya GPS yoksa, teknoloji hala çalıştığı anlamına geliyor.

Caterpillar’ın yeni D7’si aynı zamanda yeni teknolojiden de yararlanır – müşteriler ayrıca fabrikada entegre 3D özellikli Cat Grade ekleyebiliyor. Gelişmiş Atalet Ölçüm Birimleri (IMU), konum algılama silindirleri olmadan daha yüksek hız ve doğruluk sağlıyor. Daha iyi koruma için küçük antenler kabin tavanına entegre edilerek GPS alıcıları kabin kapılarını kilitleyerek emniyete alınabilmeleri için içeriye monte edilmiş.

Daha azıyla daha çok

Para ve kaynak sıkıntısı ile – mevcut küresel salgın nedeniyle her zamankinden daha fazla – birden fazla görevi yerine getirebilen ekipman her zamankinden daha fazla memnuniyetle karşılanacağını belirten Goedert, “Müşteriler genellikle bu konuda yardımcı olmak için ekipmanda çok yönlülük arıyor. Deere’s Goedert, makinenin çevikliğini kaybetmeden toplu kazı yapabilmek, müşteriler üzerinde büyük bir etkiye sahip. Bu, özellikle büyük saha geliştirme ve yol yapımı projelerine bakıldığında doğrudur. Bunun mükemmel bir örneği, John Deere’in Power-Angle-Tilt (PAT) bıçağına sahip 950K paletidir. John Deere, toplu kazı ve bitirme işi arasındaki boşluğu doldurma yeteneğine sahip 950K gibi daha büyük bir PAT dozer sunan ilk üreticiydi. 950K, çok sayıda farklı müşteri segmentine uyum sağlayarak büyük bir dozerin üretim kapasitesine ve küçük bir son dozer dozerin çok yönlülüğüne sahip” ”şeklinde konuştu.

Teknoloji, dozerleri daha üretken ve aynı zamanda – en önemlisi – daha önce hiç olmadığı kadar çok yönlü hale getirmede kilit bir rol oynuyor. Bu ekipman segmenti, şantiyedeki diğerlerine göre daha niş olabilir, ancak daha önce hiç olmadığı kadar yüksek doğrulukta çok çeşitli görevleri yerine getirme yeteneği, bunun yerine iyi bir şekilde duracak.

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Artvin Yusufeli Baraj Köprüleri  Doka sorumluluğunda yükseliyor

SONRAKİ HABER

Daha Üretken, Daha Karlı

BENZER HABERLER