27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Gelecek Potansiyel Dolu

Volvo CE’nin Teknoloji Başkanı Thomas Bitter, Tom Jackson’a hafriyat ekipmanı satışlarının şaşırtıcı derecede sağlam olduğunu ve teknolojinin rolünü tartıştığını söyledi. 2020 yılı hem insanlar hem de işletmeler için bir zordu, ancak iş, Volvo CE, yılın son üç çeyreğinde şaşırtıcı bir artış sağladı.

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) Teknoloji Başkanı Thomas Bitter, “Sektörde bizim için gerçekten sarsıntılı başladı” diyor. Genel olarak çok istisnai bir yıl. Ve şu anda küresel olarak aynı yönde giden bir trend görüyoruz” dedi.

Bitter, diğer endüstriler salgın ve ekonomik sonuçlarından ağır etkilenirken, Volvo CE’nin hafriyat ekipmanı satışlarının olumlu bir bölgede sona erdiğini söylüyor. “Tedarik zincirimizi kontrol altına almalıydık, ancak talep tarafında çok güçlüydü” diyor. “Genel olarak Kuzey Amerika ve Amerika geri döndü. Avrupa çok yüksek bir seviyede ve Çin hızla büyüyor. Farklı bir şey bekliyorduk” şeklinde konuştu. Bunun bir nedeni, Volvo CE’nin portföyünün temel olarak bazı madencilik ve taş ocağı operasyonlarında daha düşük pazar payına sahip hafriyat makinelerinden oluşmasıdır. Bu tür işler tipik olarak uzun vadeli, çok önceden rezerve edilen büyük sermaye projeleridir. Bu, müteahhitlere ve onlara geçici ekonomik şoklardan biraz yastık sağlayan şirketlere sağlıyor

Bitter, bunun en iyi kanıtlarından bazılarının Volvo CE makinelerinde toplanan telematik verilerinden geldiğini gözlemliyor. “Ekipmanımızın çoğu bağlı olduğu için, ekipmanın hareket ettiği saatleri ölçüyoruz ve geçen yılın ortasından beri ekipmanın daha sık hareket ettiğine dair net bir gösterge gördük. Rakiplerimizin çoğunun aynı durumda olduğunu tahmin ediyorum. Genel olarak, piyasanın olumlu bir ivmeye sahip olduğuna karar verebileceğimizi düşünüyorum. Bunu söyledikten sonra, çok ihtiyatlıyız ve çok ileriyi tahmin etmiyoruz. Bu ihtiyatlı iyimserliği bozabilecek sorunlar arasında ek virüs salgınları ve tedarik zincirlerinde aksaklıklar yer alıyor. Bitter, “Tüm tedarik zinciri genişledi” diyor. “Deniz taşıtı trafiği şu anda çok kırılgandır, oysa eskiden stabildi ve konteynır kullanılabilirliğiniz vardı. Şu anda bunu görmüyoruz” şeklinde ifade etti.

Bitter, bilgisayar çiplerinin olmaması başka bir sorundur. “Bu, tüm sektörlerde dünya çapında bir sorundur. Bilgisayar çipleri, biraz zekaya sahip olduğunuz her yerde kullanılır. Bu, bilgisayarınız, arabalarınız, kamyonlarınız veya inşaat ekipmanınız olabilir” dedi.

Volvo CE, bayilerinin bunu anlamasını ve olası bir envanter sıkılaştırması için hazırlıklı olmasını sağlıyor.

 

Sürdürülebilir makine lideri

Hafriyat ekipmanını daha yakıt verimli hale getiren ve emisyonları azaltan teknolojiyi yaratmak, Volvo CE’nin on yıllardır temel kurumsal hedeflerinden biri olmuştu. ¬ e şirketi, öngörülerini daha geniş bir paydaş topluluğu ile paylaşmak için erken bir karar alarak müşteriler ve gelecekteki potansiyel ortaklarla değerli tartışmalar yarattı. Bitter, “O zamandan beri çok daha açık bir iletişim stratejimiz var” diyor.

Örneğin Volvo, taş ocağı ve madencilik operasyonları için bir çözüm olan Electric Site projesinin tasarımını bilgilendirmek için açık iletişim girişimini ve geri bildirimi kullandı. Bu, diğer iş alanlarındaki otonom çözümlerdeki gelişmelerle birlikte, sürücüsüz ve elektrikli nakliye araçları ve hafriyat araçlarının geliştirilmesini, ticarileştirilmesini ve satışını hızlandırmak için Volvo Group bünyesinde Volvo Autonomous Solutions adlı yeni bir bağımsız iş birimine yol açtı.

Çözümler, otonom makineler, sanal sürücüler, telematikler ve çoğunlukla elektrik olmak üzere yakıt altyapısını sağlayan ortakların bir karışımını içerir. Bitter, “Elektrik ulusal veya yerel kaynaklardan gelebilir” diyor. “Veya müşteri güneş panelleri, rüzgar veya diğer kaynaklarla kendi elektrik altyapısını oluşturabilir, ancak bunu henüz görmedik.”

Hızlı yaklaşan gelecek

Pil teknolojisi üzerinde yapılan çalışma – iyileştirilmiş performans ve azaltılmış maliyetler – şirketin gelecek vizyonuna mükemmel bir şekilde uyuyor.

Kamyonun ağırlığının akünün ne kadar dayanacağını belirlediği kamyonların aksine, ekskavatörler gibi inşaat ekipmanlarında daha fazla ağırlık akü performansına zarar vermez. Bitter’e göre Volvo’nun kamyon tarafı ile akü gücünde çalışmak, inşaat tarafına avantajlar getiriyor. “Kamyonlar ve otobüsler de dahil olmak üzere elektrifikasyon yolu, gruplarımızı birbirine yaklaştırdı.”

Bitter, bu teknolojinin ilk olarak nerede gelişeceğini tahmin etmenin kolay olmadığını söylüyor. İskandinavlar Avrupa’nın güneyinden daha ileri ve Avrupa Kuzey Amerika’dan daha ileri görünebilir. Zaman gösterecek. Ancak Çin, ağır bir kirletici olarak ününe rağmen hepimizi şaşırtabilir.

Bitter, “Elektromobilite söz konusu olduğunda Çin en gelişmiş pazarlardan biri, belki inşaat ekipmanlarında değil, ama kesinlikle otobüslerde” diyor. “At piller, elektrikli bileşenler, motorlar ve invertörler gibi birçok yerel geliştirme ve tedarikçiyi yönlendirdi. Bu yüzden, Çin’den gelen büyük bir ivme göreceğimizi düşünüyorum. ”

Bitter, telematiklerin hafriyat ekipmanlarının geleceğinde de büyük bir rol oynayacağını söylüyor, ancak OEM’ler arasında yakın işbirliği olması gerekiyor.

“Burada OEM olarak açık bir mimari oluşturmada rol oynayabileceğimizi düşünüyorum. Ama çok dar bir yoldan yürümeliyiz ”diye açıklıyor. “Bir yandan sektörümüzün belirli standartları ve daha açık bir mimariyi benimsemesinin hepimizin yararına olduğunu düşünüyorum.

“Çok kısıtlayıcı olursak bayilerimizin ve müşterilerimizin hayatlarını zorlaştırır. Bir OEM, diğer üreticilerin yalnızca bir alt kümesiyle ekip oluşturduğunda günler sona erdi. “

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Daha Üretken, Daha Karlı

SONRAKİ HABER

Uluslararası Büyüme

BENZER HABERLER