27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Geleceğe Bakmak

Caterpillar CEO’su Jim Umpleby ve Mike Osenga ile yeni teknoloji, Covid çağında inşaat ve gelecekteki fırsatlar hakkında konuşuyor.

James (Jim) Umpleby III, Aralık 2018’den beri Caterpillar Inc.’in Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkanlıklarını üstleniyor. Ocak 2017’de CEO seçilen Umpleby, 23 ay sonra Caterpillar Yönetim Kurulu Başkanlığına geri döndü. Umpleby, Rose-Hulman Teknoloji Enstitüsü’nden makine mühendisliği alanında lisans derecesi ile mezun oldu ve şu anda Caterpillar’ın San Diego, ABD’de bulunan Güneş Türbinleri yan kuruluşuna 1980 yılında katıldı.

Yaklaşık 54 milyar ABD doları olan 2019 geliri ile Caterpillar’ı görev süresi boyunca önemli zorlukların üstesinden geldi ve küresel salgın açıkça listenin başında yer aldı. Ayrıca Caterpillar, 2017’de operasyonel mükemmellik, genişletilmiş teklifler ve hizmetler ve kârlı büyümeye odaklanan yeni bir kurumsal strateji başlattı.

Umpleby ,Caterpillar, şirket merkezini Peoria, Illinois, ABD’den Deerfield, Illinois, ABD’ye taşıdı ve şirketin dünyanın en büyük motor ve makine üreticisinden, hizmetlere ve analitiklere ve bağlantıya daha fazla önem veren bir üreticiye geçişini sürdürdü.

Caterpillar ve Covid-19

UMPLEBY: Ekibimizle daha fazla gurur duyamazdım. Ofis çalışanlarımızın çoğu uzaktan çalışıyor. Bu sabah yaptığım şey bu. Son birkaç yılda teknolojiye bazı yatırımlar yaptık ve gerçekten bize çok iyi hizmet etti. Bana üç yıl önce bunu başarabilir miyiz diye sorsaydın (uzaktan çalışarak), muhtemelen hayır derdim, ama gerçekten bir noktayı kaçırmadık. Microsoft Teams’i oldukça sık kullanıyoruz.

Caterpillar tesisleri tüm dünyada temel işletmeler olarak çalışıyor. Işıkları açık tutamazsak, ilaç ve yiyecek teslimatı yapacak kamyonlar için yakıt veya motor parçalarımız olmazsa, kanalizasyon sistemlerini koruyacak veya temiz su sağlayacak makinelerimiz çalışmazsa, ciddi sorunlar ortaya çıkar.

Her şeyde çok daha iyi hale geldik. Pandemi ilk ortaya çıktığında, üst düzey liderlik ekibimiz her gün toplanıyordu çünkü hükümetler bununla nasıl başa çıkılacağına karar vermeye çalışırken pek çok konuyla uğraşıyorduk.

Açıkçası, kolay olmadı. Üretim ve dağıtım tesislerimizdeki çalışanlar ve diğer destek çalışanlarımız bu pandemide işe gelmeye devam ettiler. Geçerli hükümet direktiflerini takip ediyoruz ve hükümet yetkililerinin yanı sıra diğer bazılarından en iyi uygulamaları aldık. Örneğin – maskeler, sık temizlik ve dezenfekte etme ve kademeli vardiyalar ve molalar. Bazı sosyal mesafeler sağlamak için insanları ayırdık.

Otonom araçlar

Caterpillar, otonom araçlar konusunda uzun bir geçmişe sahip, ancak Umpleby, hala çok çalışmak gerektiğini söylüyor.

UMPLEBY: Otonom maden kamyonlarımızla neler yaptığımızı düşünürseniz, heyecanlanırsınız. Bunun endüstrinin devrilme noktasına ulaştığı bir alan olduğuna gerçekten inanıyorum.

Belirli büyüklükteki birçok maden için, bu müşterilerin çoğu artık otonom bir filo istiyor. Müşterilerimizin,% 30 aralığında üretkenlik artışları gördüklerini kamuya açık bir şekilde beyan etmelerini sağladık, bu da net bir şekilde kâr marjları için çok önemli.

Çalışan yaklaşık 340 otonom maden kamyonumuz var. Yıl sonuna kadar 400’e ulaşmayı bekliyoruz. Maden kamyonlarımızda, herhangi bir otomobil üreticisinin sahip olduğundan daha fazla gerçek otonom milimiz olduğunu söylemeyi seviyoruz.

Geriye dönüp bakılmadığını düşünüyoruz. İnşaat alanında, otonomi satmak, uzaktan kumanda için fırsatlar da var ve biz de bunu yapmaya başlıyoruz.

Büyük bir maden kamyonu için değer önerisi, daha küçük bir makine için aynı değer önerisi değil. Pek çok teknoloji – otonom, yarı otonom, uzaktan kumanda – bu tür şeyler, daha yeni inşaat ürünleri de dahil olmak üzere diğer ürünlerde yerini alacak. Ama bazı durumlarda belki de etmeyecek.

Seleflerimin bu teknolojiye yatırım yapma vizyonuna sahip olduğu için çok şanslıyım. Ancak gerçekten dikkat çekici olan şey, görebildikleri üretkenlik artışları nedeniyle son iki veya üç yılda gerçekten yükselişe geçti ve müşterilerimiz tarafından çok iyi kabul gördü. Gerçekten oyunun kurallarını değiştirdi.

Mekanik Dijitale karşı

Dijital sistemlerin geliştirilmesine harcanan yoğun odak (ve para) varken, daha standart mekanik ve hidrolik sistemler arka planda mı kalıyor?

UMPLEBY: Hiç de değil. Hem yeni ürünler hem de mevcut ürünlerimizde ince ayar yapmak için hem makinelere hem de motorlara hala önemli yatırımlar yapıyoruz. Güç yoğunluğunu iyileştirmekten alternatif yakıtları yakmaya kadar yapabileceğimiz pek çok şey var. Bu sadece motorlar ve makineler değil, aynı zamanda iletim ve kontrol sistemlerimiz ve müşterilerimiz için rekabet avantajı ve değer sağlamak için bunları bir araya getirme şeklimiz. Bu bir evrim.

Örneğin petrol ve gazda kullanılan dinamik gaz harmanlama sistemlerine sahip motorlarımıza bakarsınız. Müşterilerin yaklaşık % 85’e kadar dizeli doğal gazla değiştirmelerine olanak tanıyor, bu da onlara hem işletme maliyeti avantajı hem de daha az dizel yakıtla kamyon kullanmaları gerektiği gerçeği göz önüne alındığında esneklik avantajı sağlıyor.

Bu tür şeyleri yapmaya devam ediyoruz. Her zaman biyogaz gibi yakabileceğimiz yeni yakıt türlerine bakıyoruz. Bazı gaz türbinlerimizde elektrik üretmek için hidrojeni yakabiliriz. Avantajların çoğu, ürettiğimiz çeşitli şeyleri entegre etme yeteneğimizden geliyor.

Elektrifikasyon

Bazılarının gözünde Caterpillar, elektrifikasyon hakkında nispeten az şey söyledi. CEO’nun koltuğundan bu nasıl görünüyor?

UMPLEBY: Her zaman yeni teknolojilere yatırım yapıyoruz. İşimiz müşterilerimizin gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamaya hazır olmaktır. Bildiğiniz gibi elektrifikasyonla uğraşıyoruz ve onlarca yıldır hibrit modellere sahibiz. Yani bizim için yeni değiller. Elektrikli yeraltı madencilik ekipmanı gibi şeylerimiz oldu. Sadece bu hafta Kaliforniya’daki bir müşteri, Progress Rail’den (bir Caterpillar şirketi) tamamen elektrikli bir anahtarlama lokomotifi satın aldığını açıkladı.

Özellikle Ar-Ge alanında yaptığımız her şey hakkında her zaman kamuya açık konuşmayız, ancak müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla buna yatırım yapmaya devam ettiğimizden emin olabilirsiniz. İnşaatta, bunun büyük olasılıkla daha küçük makinelerde veya özellikle Avrupa’da Yapı İnşaat Ürünleri makinelerimizde gerçekleşeceği konusunda hemfikiriz. Yine buradaki amacımız müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamaya hazır olmak.

Hayatta bir gün

Son olarak, dünyanın en büyük üreticilerinden birinin uzaktan çalışan başkanı ve CEO’su için gün nasıl geçiyor?

UMPLEBY: Dürüst olmak gerekirse, günlerimin çoğunu şu anda sizinle yaptığım şeyi yaparak, ekrana bakarak ve bu tür konuşmalar yaparak geçiriyorum.

Pandeminin ilk haftalarında en iyi bin liderle zaman geçirmek için kendime bir hedef belirledim, sadece soruları cevaplayarak, stratejimiz hakkında konuştum ve bunu nasıl atlatacağımız hakkında görüş alışverişi yaptım. Bu harika. Çoğu zaman tanışma fırsatım olmayacak ya da sadece yılda bir, belki iki yılda bir görüşeceğimiz insanlarla sanal olarak tanışıyorum. Çünkü onlar kelimenin tam anlamıyla dünyanın her yerindeydi. Böylece bilgisayarımın önüne oturup Q ve A’lar yapabilirim ve birbirimize bakabiliriz.

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Uluslararası Büyüme

SONRAKİ HABER

Bölge Altyapıya Umut Bağlıyor

BENZER HABERLER