27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Kaldirma Uzmanlari

Endüstriyel kaldırma sektöründe, aralarından seçim yapabileceğiniz geniş bir ekipman yelpazesi bulunuyor. Christian Shelton raporluyor

Endüstriyel kaldırma geniş bir alan. Dünyadaki her şehirde, pek çok farklı endüstri türü mevcut. Bununla birlikte, endüstriyel ortamın getirdiği özel kaldırma gereksinimlerinde hangi tip endüstriyel vincin göreve en uygun olduğunun belirlenmesi: avlu, portal, köprü veya mobil vinçler, vinçler, krikolar veya belki de tüm bu ürünlerin ve yöntemlerin bir kombinasyonu.

Manevra kabiliyeti, alma ve taşıma yeteneği, elektrik gücü, doğruluk, entegre telematik gibi özellikler sadece birkaçı. Endüstriyel kaldırma sektörü, kaldırma endüstrisinin diğer bazı alanları gibi Covid-19’dan kötü bir şekilde etkilenmesini önlemiş gibi görünüyor.

Broderson Manufacturing Satış ve Pazarlama Müdürü George Schildhouse, “Endüstriyel vinç pazarı, Covid-19 salgını, cumhurbaşkanlığı seçimi ve düşük petrol fiyatlarının zorlukları ve belirsizliğine rağmen 2020 boyunca istikrarlı kaldı” dedi.

Broderson’un Genel Merkezi Lenexa, Kansas, ABD’de endüstriyel ve engebeli arazi vinçleri üretiyor. Şirketin 18 tonluk IC-280 modeli bu yıl üretime giriyor ve Schildhouse, müşterilerin 20 ton ebat sınıfındaki rakiplere göre daha iyi kapasitelerden yararlanacağını belirtti.

 

Manitex Valla’nın gücü elektrik

Manitex Valla Ürün Uzmanı ve Eğitmen Ali Lawton, “Sürmekte olan salgına rağmen pazar güçleniyor” diyor.  Lawton “Gücümüz, sıfır emisyona sahip tamamen elektrikli vinç serimiz olmaya devam ediyor. Pazar, içten yanmalı motorlarla çalışan geleneksel ekipmanı değiştirmek için sıfır emisyon seçeneği talep ettiğinden, ilginin arttığını görüyoruz” dedi.

Lawton’ın tanımladığı bir başka genişleme alanı da gıda işleme. Lawton, “Operasyonlarının bir kısmını çalışır halde tutarken modernizasyondan geçen birçok gıda işleme tesisi, ürünlerini kirletebilecek zararlı partikül kirliliği açığa çıkaran içten yanmalı motorlara sahip herhangi bir ekipmana izin vermeyecek,” diye açıklıyor.

Wigan, İngiltere merkezli makine taşıma ve kurulum uzmanı Ainscough Industrial Services, vinç üreticisi Manitex Valla’dan bir Valla 120E vinci satın alarak filosuna ekledi. Ainscough’da grup mühendisliği direktörü Steve Edge, “Valla 120E mükemmel bir vinç” diyor. “Çok iyi kaldırma görevleri ile çok güvenilir, zeminden toplanabilir ve çok kompakt. Çok dar alanlarda gerçekleştirdiğimiz kaldırma karmaşıklığı ve zorlukları göz önüne alındığında ve sıkı zaman ölçeklerinde güvenle kullanılabilirler” şeklinde belirtti.

Tamamen elektrikli, DC akülü kompakt vinç, 12 bin kg maksimum güvenli çalışma yüküne (SWL) sahip ve 40 derecelik bir süpürme ile etrafını saran bir hidrolik orsa kolu içeriyor. İskoçya’daki hizmetlerine yönelik artan talebi karşılamak için şirketin Glasgow deposunda kurulacak.

Ainscough ayrıca, Almanya’da yeni bir konserve fabrikasının kurulmasına yardımcı olmak için Valla vinçlerinden biri olan 25EL’i kullandı. Edge, “Müşterimiz bu görev için forklift kullanıyordu, ancak bir Valla vinci ile önemli bir verimlilik artışı sağlayabileceğimizi gösterdik” diye ekliyor.

 

Kontaminasyon içermez

Çin merkezli vinç üreticisi Vulcan Cranes Wuxi’nin de odaklandığı konulardan biri gıda işlemede kirlilik riskini azaltmak. Temiz endüstriler için en yeni nesil tavan vinçlerinin geliştirilmesi sırasında şirket, çelik zincirli veya çelik telli geleneksel iç mekan kaldıraçlarının aksine sentetik fiber kaldırma halatını kullanmaya başladı. Dyneema DM20 sentetik lifli kaldırma halatını Vulcan’ın kullandığı Royal DSM’ye göre, çelik zincirli veya çelik telli iç mekan kaldırma çelik parçacıklarına ve yağ kirliliğine neden olabilirken, sentetik elyafla bu önleniyor.

 

Endüstriyel bir kaldırma ortamında kirlenmeyi önlemek için fiber halat kullanan bir başka şirket de elektrifikasyon, robotik, otomasyon ve hareket teknolojisi şirketi ABB’dir. ABB’nin Leicestershire, Birleşik Krallık’taki Drives Service Workshop’unda Finlandiyalı vinç üreticisi Konecranes’in S-serisi vincini içeren bir malzeme taşıma sistemi kullanıyor.

Konecranes, yeni nesil S serisi model vincini İngiltere’de ilk kez kurdu. Sağlanan sistem, 16,1 metrelik bir açıklıklı tek kirişli portal ve 3,29 tonluk SWL S-serisi elektrikli halatlı kaldırma tertibatından oluşuyor. Vinç, dakikada 20 metreye kadar çapraz ve uzun hareket hızlarına ve 4,29 metre kaldırma yüksekliği ile dakikada 3,1 metreye kadar kaldırma hızına sahip. Vinç, uzaktan kumanda ile çalıştırılabiliyor.

 

S serisi vinç, Konecranes’in yağlama gerektirmediğini söylediği sentetik halat kullanıyor ve tahrik ünitelerindeki hassas elektronik bileşenlerin yağ ile kirlenmesi olasılığını ortadan kaldırıyor. Konecranes, atölyenin süreçleri için kritik faktörler olan sorunsuz hareket ve doğru yük konumlandırmasının, vincin sonsuz ve kademesiz hız kontrolü tarafından sağlandığını açıklıyor.

 

Vinç tasarımının diğer özellikleri, eğimli tamburu ve ofset geçişli olması. Bu, aynı zamanda düzgün ve doğru yük taşıma sağlarken, aşınmayı azaltmak için tepe halat kuvvetlerini ortadan kaldırıyor, ve ekliyor; Konecranes, vincin kompakt yapısının ABB’nin atölyede fazla yer kaplamayan ağır hizmet kaldırma çözümü ihtiyacını karşıladığını söylüyor.

Covid-19 JMG’yi etkilemedi

İtalyan elektrikli çekme ve taşıma vinci üreticisi JMG, Coronavirüs’ün işi azaltmasına izin vermedi. 2020’de yürütülen tek vinç etkinliklerinden birine katılma fırsatını yakaladı: Fransa, Beaune’daki JDL. Şirket, şovu, kaldırma ve taşıma şirketi Ets’i satın alan, Fransa’daki ilk elektrikli döner “taşıma güvertesi” vinci olduğunu iddia ettiği ürünü sunmak için kullandı.

JMG ayrıca MC70S modelini yeniden tasarladı. MC70S, yedi ton kapasiteli, üç bölmeli, uzaktan kumandalı bir vinç olarak öne çıkıyor. Güncellenmiş elektrikli ve hidrolik bileşenler, kapasitesinin yerini aldığı MC60S modeline göre bir ton arttığı anlamına geliyorr. JDL, çok yönlülüğü sayesinde klimaların ve küçük kalıpların konumlandırılması ve endüstriyel bakım gibi küçük endüstriyel kurulumlar için uygun olduğunu söylüyor. JMG’nin bölgedeki genişlemesine yardımcı olacağını umduğu ABD’ye özgü yeni bir web sitesi (www.jmgcranesamerica.com) var.

 

İtalya merkezli Jekko, Treviso, soğutma radyatörlü ek ve bağımsız bir hidrolik devrenin çalışma sırasında yağın aşırı ısınmasını önlediğini ve yoğun hidrolik kullanım sırasında bile sabit bir sıcaklığı koruduğunu söylüyor.  Yeni JİB ile, JF545’in çalışma platformu, adam sepeti, camlı camlar için vakum manipülatörü ve vinç gibi diğer uygulama seçeneklerinin tümü erişilebilir durumda.

 

Takipte

Enerpac’ın yeni ETR Elektrikli aracı, üretim istasyonları arasında ve lojistik elleçleme sırasında ağır yapıların ve montajların taşınması için kullanılıyor. Şirket, geleneksel savrulma yöntemlerine operasyonel olarak verimli bir alternatif sunduğunu söylüyor. Sabit, kılavuzlu bir ray sistemi boyunca ağır yükleri yatay olarak taşıyabilen elektrikle çalışan makinelerden oluşuyor.

 

Araba başına 500 kN (50 ton) ve 1.000 kN (100 ton) kapasite ile yük hareketlerinin daha kararlı olduğunu söylüyor Enerpac, sürekli hareket ve hızlanma ve yavaşlama dahil hareket hızını hassas bir şekilde kontrol etme yeteneği sayesinde temiz bir çalışma sunuyor.

 

Hassas montajlar

Enerpac, sistemin hassas ekipmanı ve tertibatları üretim istasyonlarına taşımak için güvenli ve verimli bir yöntem sağladığını söylüyor. Şirket, tekrarlayan hareketlere uygun olduğunu ve çok çeşitli yük konfigürasyonlarını kabul edecek şekilde kolayca yapılandırılabileceğini söylüyor. Ayrıca Enerpac, kontrollü senkronizasyona sahip kılavuzlu düşük profilli raylarda seyahat etmek, baş üstü yükseklikte büyük yüklerin taşınması riskini ortadan kaldırıyor.

Tipik bir ETR-Serisi sistemi dört araba, iki yol ve bir kontrolör içeriyor. Saatte 50 metreye varan hızlarda ve saatte 100 metre yüksüz veya sıfırlama hızında çalışıyor. Arabalı Sistem, 10 mm hassasiyetle otomatik olarak hareket senkronizasyonu sağlıyor. Bir operatör, birlikte senkronize edilmiş sekize kadar troley ünitesini birleştirme yeteneğine sahip.

Bu makalede ele alınan endüstriyel kaldırma örnekleri yelpazesi, endüstriyel kaldırma sektörünün genişliği hakkında bazı bilgiler vermektedir. Ve herhangi bir kaldırma işi için hiçbir zaman tek bir çözüm olmamasına rağmen, ortamın özel taleplerinin hangi tür kaldırma ekipmanlarının en iyi seçim olduğunu belirlediği açıktır.

 

MAMMOET ENDÜSTRİYEL BÖLÜMÜNÜ BAŞLATTI

Mammoet Northern USA, arma, haddehane, ağır kaldırma, nakliye, kurulum, özel makine taşıma, ekipman yerleştirme ve depolama hizmetleri sunan, endüstriyel sektöre adanmış bir bölüm kurdu.

Yeni bölüm Mammoet Industrial Services olarak adlandırılıyor ve Mammoet Northern USA’nin mevcut Swedesboro, New Jersey şubesi dışında faaliyet gösterecek. Mammoet Industrial Services’in filosunda bulunan ekipman, hafif bir servis vinci, bir LTM 1250 vinci ve bir rota araştırma aracı içeriyor. Mammoet’in Hafif Hizmet Vinci (LSC), küçük veya kısıtlayıcı alanlarda manuel olarak monte edilebilecek kadar hafif olacak şekilde tasarlanmış. Altı tona kadar olan kaldırmalar için manuel olarak monte edilebiliyor. 150 tona kadar olan kaldırmalar da ise bir portal inşa etmek için elle monte edilmiş bir vinç kullanılabiliyor.

ALE Lightweight Service Crane in use at Galliard Development in Bow, East London UK

 

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Liebherr, ‘Mücehverini’ Görücüye Çıkardı: Ltm 1150-5.3

SONRAKİ HABER

Hareket, Turquality ile Globaldeki Gücüne Güç Katacak

BENZER HABERLER