27 yıl önce iş ve inşaat makineleri sektörüne yönelik olarak çıkardığı Makina Market dergisi ile yayıncılık sektörüne giriş yapan Apa Yayıncılık, 6 dergi ile sektördeki büyümesini sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Balkanlar, İntek ile birleşiyor.

İntek Kalıp ve İskele Sistemleri Sırbistan’da yapımına devam edilen Kuzmin-Sremska Raça Otoyolu ve Sava Nehri Köprü Yapımı Projesi’nde yer alıyor. Sözleşme tipi tasarla ve yap konseptinde olan proje Sırbistan Ulaştırma Bakanlığı tarafından finanse edilirken ana yükleyiciliğini Türk müteahhitlerinden Taşyapı İnşaat üstleniyor üstleniyor.

Kalıp ve iskele sektörünün en önemli firmalarından olan İntek, projelerine tüm hızıyla devam ediyor. Firma son olarak Sırbistan’da yapımına devam edilen ve ana yükleniciliğini Taşyapı İnşaat’ın üstlendiği, Kuzmin-Sremska Raça Otoyolu ve Sava Nehri Köprü Yapımı Projesi’nde çözüm ortağı olarak yer alıyor. Projenin saha uygulamasına Sava nehri kenarından başlayan firma, ilk olarak S13 orta ayağı sonrasında ise sırasıyla S5- S6 – S7 – S1 – S2 – S3 orta ayakları tamamladı. Ardından Sava nehrinin karşı tarafında bulunan ayaklarına geçen İntek, S16 orta ayağının tamamladı. S17–S18 ve S19 ayaklarının orta ayak kalıp kurulumları ise devam ediyor. Orta ayakların belirlenen programa göre dökülmesine dayanarak S1 – S2 ayakları arasının döşeme kalıp kurulumu tamamlanıp S2 – S3 ayakları arasının kurulum çalışmaları sürüyor. Bu kısımların imalatının tamamlanmasından sonra dizayn aşamasında döşeme kalıp ve iskele miktarlarının belirlenmesinde etkileyici olan ve süreklilik teşkil etmesinden dolayı tek seferde dökülme zorunluluğu bulunan S3 – S4 – S5 ve S6 ayakları arası viyadük döşeme kalıbının kurulmasına başlanarak, sahadaki uygulamalar devam ettirilmesi planlanıyor. Projenin tamamlanma süresi, işe başlama tarihinden itibaren 48 ay olarak belirlendi.

Öncelik tasarruf

İntek Kalıp ve İskele sistemleri müşterilerine en az maliyetle en kaliteli hizmeti verebilmek için ürünlerin tasarruflu kullanılmasına oldukça dikkat ediyor. Bu bağlamda dizayn aşamasında, kalıp bütçesini azaltmak amacıyla 2017 – 2018 yıllarında Ercan Havalimanı şantiyesine verilen kalıp stoklarının güncel durumu belirlenmiş ve eş zamanlı olarak İntek’in uzman ekiplerinin desteği ile Taşyapı İnşaat’ın İstanbul deposundaki malzemelerinin sayımı da yapılarak, firmanın stoklarından bu projede kullanılabilecek olan kalıp ve iskele malzemeleri tespit edilmiş. Böylelikle kalıp ve iskele tasarımları, belirlenen bu malzemeler dikkate alınarak yapılıp kalıp ve iskele bütçesinde ciddi bir tasarruf sağlanabiliyor.

Proje kapsamında kullanılan İntek Kalıp ve İskele Sistemleri ve Miktarları :

  • Viyadük Döşeme Kalıpları : H = 1155 cm – 1259 cm ; t = 35 – 50 cm ; A = 4600 m2 HD 150
  • Boşluklu Döşeme Kalıpları : H = 270 – 300 cm ; t = 35-50 cm ; A = 2350 m2 HD 150
  • Konsol İç ve Dış Perde Kalıpları : L = 1300 mtül ; A = 5550 m2 İNTEVA
  • 6 takım Orta Ayak Perde Kalıbı : H = 480 – 660- 595- 725 cm ; A = 830 m2 PANEMAX
  • 1 takım Kenar Ayak Kalıbı : H = 337 – 640 cm ; A = 175 m2 İNTEVA
  • 3 takım Başlık Kiriş Döşeme Kalıbı : H = 925 – 1205 – 1440 cm ; A = 350 m2 HD 150
  • 16 takım Temel Kalıbı : H = 180 cm ; A = 1008 m2
  • 2 takım Demirci İskelesi L = 100 mtül ; H = 930 cm KM
  • 9 takım Merdiven Kulesi H = 1000 – 1200 – 1350 cm HD 150
Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Zor işlerin yeni gücü: HMK 500 LCHD

SONRAKİ HABER

Medcem, çimento sektörüne yön veriyor

BENZER HABERLER